Apple potwierdza wady w GeForce 8600M GT

Apple potwierdza wady w GeForce 8600M GT14.10.2008 12:20

Firma Apple przyznała w końcu, ze i do jej laptopów mogły i
trafiły wadliwe układy graficzne firmy nVidia

Większość producentów markowych laptopów, którzy wyposażali swoje maszyny w układy GeForce 8600M GT wprowadziła programy naprawcze wiele miesięcy temu. Po oświadczeniu nVidii, że część z układów ma wadliwie wykonane obudowy, które utrudniały odprowadzanie ciepła. Wada powodowała przegrzewanie się i w końcowym efekcie uszkodzenie struktury układu scalonego procesora graficznego.

Źródło zdjęć: © Główny winowajca problemu - układ GeForce 8600M GT (fot. nVidia)
Źródło zdjęć: © Główny winowajca problemu - układ GeForce 8600M GT (fot. nVidia)

Apple konsekwentnie milczało. Większość MacBooków Pro, do których mogły trafić wadliwe układy graficzne chronione było gwarancją producenta. Jednak nie wszystkie. Wadliwe chipy graficzne mogły trafiać do komputerów produkowanych między majem 2007, a wrześniem 2008.

Dla osób którym skończyła się gwarancja, Apple uruchomiło program naprawczy. MacBooki Pro z wadliwie działającym lub nie działającym procesorem graficznym będą naprawiane bezpłatnie do dwóch lat od daty zakupu.

Oto informacja opublikowana na stronach Apple:
* Objawy *W lipcu 2008 roku firma NVIDIA publicznie przyznała fakt wyższej niż przeciętna awaryjności niektórych procesorów graficznych, związanej z wadą opakowania. Jednocześnie firma NVIDIA zapewniła firmę Apple, że problem nie dotyczy komputerów Macintosh wyposażonych w te procesory graficzne. Jednakże dochodzenie przeprowadzone przez firmę Apple wykazało, że problem ten może dotyczyć niektórych komputerów MacBook Pro wyposażonych w procesor graficzny NVIDIA GeForce 8600M GT. Jeśli procesor graficzny w Twoim komputerze MacBook Pro uległ lub ulegnie awarii w ciągu dwóch lat od pierwotnej daty zakupu, dokonamy jego naprawy nieodpłatnie, nawet jeśli na sam komputer MacBook Pro nie przysługuje już gwarancja.

*Objawy, na które należy zwrócić uwagę: * * Zniekształcony lub nieczytelny obraz na ekranie komputera

  • Brak obrazu na ekranie komputera (lub monitora zewnętrznego) mimo, że komputer jest włączony

Konkretne produkty, których dotyczy problem:

  • Modele MacBook Pro z 15- i 17-calowym ekranem wyposażone w procesory graficzne NVIDIA GeForce 8600M GT - MacBook Pro (ekran 17-calowy, 2,4 GHz) - MacBook Pro (ekran 15-calowy, 2,4/2,2 GHz) - MacBook Pro (początek roku 2008)
  • Komputery te zostały wyprodukowane w przybliżeniu pomiędzy majem 2007 a wrześniem 2008

Dotyczy produktów:
MacBook Pro

*Rozwiązanie: *W przypadku wykazywania przez Twój komputer MacBook Pro jednego z wyżej wymienionych objawów, zabierz go do sklepu Apple Retail Store lub autoryzowanego dostawcy usług firmy Apple w celu dokonania oceny komputera bądź skontaktuj się z telefonicznie z najbliższym centrum obsługi klienta firmy Apple. Przed odwiedzeniem serwisu Genius Bar w sklepie Apple Retail Store dokonaj rezerwacji terminu.

Firma Apple zwraca pieniądze klientom, którzy zapłacili za naprawy związane z tym problemem. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat zwrotu pieniędzy, skontaktuj się z firmą Apple.

Uwaga: Jeśli Twój komputer MacBook Pro nie wykazuje powyższych objawów, nie musisz kontaktować się z firmą Apple.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.