Apple Pay: Apple chce położyć rękę na naszych portfelach

Apple Pay: Apple chce położyć rękę na naszych portfelach09.09.2014 23:34
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

„Teraz chcielibyśmy powiedzieć o całkowicie nowej kategorii usług” - zagaił Tim Cook podczas eventu. Tego samego, na którym zabłysnęły nowe iPhone’y i zegarek Apple Watch. Potem było trochę o płatnościach i niewygodnych kartach kredytowych. „Jesteśmy całkowicie uzależnieni od narażonych na niebezpieczeństwo liczb oraz przestarzałego i wrażliwego interfejsu z paskiem magnetycznym” - zakończył wstęp szef Apple.

Potem na wielkim ekranie rozpiętym za sceną można było zobaczyć kobietę, która przykłada telefon do czytnika, przytrzymuje palec na przycisku TouchID i dokonuje w ten sposób płatności. Tylko tyle i aż tyle. To nowy system płatności z jabłkiem w logo - Apple Pay.

Na czym polega? Do komunikacji z terminalem urządzenie wykorzystuje NFC, chociaż system będzie również działać online. Informacje na temat transakcji są zaszyfrowane, w czym pomaga aplikacja Passbook. Dodanie do swojego konta karty jest dziecinnie proste - wystarczy pstryknąć jej fotkę, nie potrzeba podawać adresu, ani danych karty. A informacje dotyczące karty nie są przekazywane sprzedawcom, zamiast tego zastosowano jednorazowy numer identyfikacyjny transakcji i „dynamiczny kod bezpieczeństwa”.

Jeśli zgubimy telefon, możemy zamrozić wszelkie płatności za pomocą usługi Find my iPhone. Ważne jest przy tym to, że karty nie trzeba blokować, bo informacje o niej nie są przechowywane bezpośrednio na urządzeniu. „Apple nie wie co kupiliście, gdzie to kupiliście, ani za ile”. - dodał Eddie Cue z Apple.
Na razie nowy system zostanie wprowadzony pilotażowo w Stanach. Przystąpienie do niego ogłosiło już sporo dużych firm, w tym Uber, Groupon, Sephora, Disney i Starbucks. Kiedy pojawi się w Polsce, nie jest jeszcze jasne. Wiadomo natomiast, że Apple „pracuje ciężko”. nad udostępnieniem usługi również w innych krajach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.