Apple może stracić 13 miliardów dolarów

Apple może stracić 13 miliardów dolarów02.04.2013 16:30
Źródło zdjęć: © mac_ivan / flickr.com / CC

Apple ma z Chinami problem. Całkiem spory, gdyż może go potencjalnie kosztować 13 miliardów przychodu.

Z jednej strony urządzenia z jabłuszkiem cieszą się w Chinach ogromną popularnością. Stały się w tym kraju symbolem statusu społecznego, a produkcja tych urządzeń jest głównym źródłem utrzymania setek tysięcy Chińczyków. Z drugiej jednak strony pod koniec marca rozpoczęła się wspierana przez komunistyczny rząd kampania medialna, która ma na celu przekonać Chińczyków, że to jabłuszko jest nadgniłe.

Może się to wydawać dziwne, ale podobne kampanie przeprowadzone w przeszłości odbiły się poważnie na przychodach zachodnich koncernów. W przypadku Apple szacuje się, że firma stracić może nawet 1. miliardów dolarów przychodu z chińskiego rynku.

Kampania przeciwko Apple rozpoczęła się 2. marca od emisji reportażu na temat biednych chińskich studentów, którzy zapożyczają się na ogromne sumy tylko po to by kupić „ekstrawaganckie elektroniczne gadżety”, przeważnie produkcji Apple. Już wcześniej pojawiały się doniesienia o tym, że Apple nie traktuje tak samo swoich chińskich i amerykańskich klientów, ale reportaż o „skrzywdzonych studentach” pojawił się w szanowanym programie ogólnokrajowej telewizji. A później można już bić w ten bęben.

Podobne kampanie skierowane w zachodnie firmy przynosiły już w przyszłości wymierne skutki. Przykładowo, po tym jak w 201. roku celem ataku rządowej chińskiej telewizji stał się HP, sprzedaż komputerów tej firmy spadła o połowę. Kampanie przeciwko Toshibie czy KFC przyniosły podobny efekt.

Analityk City Banku, Glen Yeung, na którego powołuje się CNN szacuje, że jeśli chińska kampania wymierzona przeciwko Apple miałaby przynieść podobne rezultaty, amerykańska firma może stracić nawet 1. miliardów dolarów przychodu.

Chiny są aktualnie największym rynkiem dla smartfonów i tabletów. Niedawno wyprzedziły w tym względzie USA. Utrata części tak ważnego rynku byłaby ciężką stratą dla Apple, które już teraz zarabia 1. proc. wszystkich swoich pieniędzy właśnie tam.

Polecamy w serwisie Giznet.pl: Facebook: Jednak własna wersja Androida?

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.