Apple: Google Voice zmienia funkcjonalność iPhone'a

Apple: Google Voice zmienia funkcjonalność iPhone'a24.08.2009 10:30

Program Google Voice nie został zaakceptowany przez Apple, ponieważ znacząco wpływa na doświadczenie użytkownika korzystającego z iPhone'a - producent smartfona wyjaśnił amerykańskiej Federalnej Komisji Łączności.

Catherine Novelii z Apple w piśmie do komisji przekonywała, że "wbrew publikowanym w tej sprawie raportom, Apple nie odrzuciło aplikacji Google Voice, ale nadal ją analizuje". Przedstawicielka spółki oceniła ponadto, że program Google powiela podstawową funkcjonalność telefonu, zastępując przy tym oryginalny interfejs własnym systemem nawiązywania połączeń i wysyłania wiadomości tekstowych. W liście czytamy też, że Apple... nie wie nawet, czy Google Voice umożliwia wykonywanie połączeń VoIP.

Producent iPhone'a zwrócił za to uwagę na fakt, że aplikacja przesyła zawartość bazy kontaktów użytkownika na serwery Google, wobec czego chce "uzyskać od Google zapewnienie, że dane te będą wykorzystywane w odpowiedni sposób".

List jest odpowiedzią na wszczęte w lipcu br. przez FCC postępowanie wyjaśniające. Komisja chciała dociec, dlaczego koncern Apple nie zgodził się na umieszczenie programu Google w sklepie App Store, oferującym aplikacje dla iPhone'a.

Google Voice pozwala m.in. na korzystanie z telefonii VoIP oraz wysyłanie SMS-ów. Możliwość wykonywania tanich połączeń VoIP mogła więc godzić w interesy AT&T, jedynego operatora w Stanach Zjednoczonych, oferującego smartfon Apple. Nic dziwnego, że operator był podejrzewany o odegranie znaczącej roli w zablokowaniu aplikacji Google. AT&T przekonuje jednak, że żadne konsultacje z Apple w tej sprawie nie miały miejsca.

O zawartości App Store decyduje wyłącznie koncern Steve'a Jobsa (oceną zgłaszanych aplikacji zajmuje się 40-osobowy zespół). W ofercie App Store nie mogą znaleźć się programy do VoIP, których nie zaakceptowało AT&T - jest to element umowy pomiędzy obiema spółkami. Apple dopuszcza użycie w smartfonie niektórych aplikacji VoIP, np. popularnego Skype'a, ale tylko za pośrednictwem sieci Wi-Fi, a nie 3G.

Federalna Komisja Łączności prosiła Apple, AT&T i Google na ustosunkowanie się do przesłanych tym firmom pytań do piątku, 21 sierpnia. FCC opublikowała jedynie odpowiedź Apple, jednak wyjaśnienia pozostałych dwóch spółek są także dostępne w Sieci, m.in. na stronie Engadget.com.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.