Android Pay dostępny w Polsce od 17 listopada

Android Pay dostępny w Polsce od 17 listopada16.11.2016 17:17
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa CC BY | pixbay.com / mammela

Płatności Android Pay, czyli przy pomocy jedynie telefonu z Androidem na pokładzie debiutują w Polsce już 17 listopada. Jesteśmy drugim krajem w Europie, gdzie uruchomiono system płatności od Google’a.

Rzadko się zdarza, aby Polska przodowała w jakiś rozwiązaniach technologicznych na świecie. Tym razem ma być inaczej. Dzięki Google jesteśmy drugim, po Wielkiej Brytanii krajem w Unii Europejskiej, którego mieszkańcy będą mogli płacić za zakupy bez konieczności posiadania przy sobie gotówki czy nawet jakiekolwiek karty płatniczej. Stanie się tak dzięki najnowszej aplikacji Google – Android Pay.

- Bardzo się cieszymy, że polscy użytkownicy urządzeń z Androidem mogą już korzystać z łatwych i bezpiecznych płatności. Korzystanie z Androida Pay jest bezpieczniejsze i znacznie szybsze od przeszukiwania portfela, by znaleźć plastikową kartę – powiedział Pali Bhat, szef działu Payment Products w Google.

Android Pay – co to jest?

Jest to następca niezbyt popularnego systemu o nazwie Google Wallet, który nigdy nie zdobył tylu użytkowników, aby mieć jakiekolwiek znaczenie na rynku. Z zalet Android Pay będzie mógł skorzystać każdy, kto posiada telefon z systemem Google Android 4.4 KitKat, bądź nowszym. Jednak to nie jedyne ograniczenie. Smartfon, prócz stosunkowo nowego sytemu operacyjnego będzie musiał posiadać łączność NFC.

Ostatnim i kluczowym warunkiem jest korzystanie z kart bankowych Visa oraz MasterCard w Alior Banku, BZWBK oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Na razie wybór nie jest zbyt pokaźny, jednak już niebawem do instytucji finansowych korzystających z Android Pay, ma również dołączyć mBank, a później kolejne banki.

Android Pay – jak działa?

Przede wszystkim do obsługi płatności w telefonie konieczna jest aplikacja, którą należy pobrać ze sklepu Google Play. Następnie w jej ustawieniach dodajemy kartę – kredytową bądź debetową i gotowe, możemy płacić za zakupy za pomocą smartfona.

Aby dokonać samej płatności, nie trzeba odblokowywać urządzenia – wystarczy, że je wybudzimy z uśpienia i przystawimy je do terminala płatniczego. Czynność jest identyczna do płacenia kartą zbliżeniową. Google podaje, że na początek tego typu płatności możemy dokonywać m.in. w sklepach Carrefour, Rossman, Lidl, na stacjach paliw Shell oraz w kawiarniach Costa Coffee.

- Klienci mogą płacić Androidem Pay w ponad 400 tys. punktów sprzedaży w Polsce, a niebawem także w aplikacjach mobilnych, takich jak Ceneo, Uber, iTaxi czy Allegro - dodał Bhat.

Jak na razie usługa prócz Polski i Wielkiej Brytanii dostępna jest w USA, Australii, Singapurze i w Hong Kongu.

Źródło: Business Insider Polska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.