Amerykańskie IAB chce przejrzystszych standardów

Amerykańskie IAB chce przejrzystszych standardów23.04.2007 15:00

Interactive Advertising Bureau, organizacja zrzeszająca branżę e-marketingową w Stanach Zjednoczonych, wysłała list do dwóch najbardziej wpływowych firm zajmujących się pomiarem ruchu w amerykańskim internecie, prosząc o wprowadzenie przejrzystości do prowadzonych przez siebie pomiarów.

Oficjalny list IAB został wysłany do dwóch największych firm, zajmujących się pomiarami ruchu internetowego: comScore Networks Inc. oraz Nielsen//NetRatings. IAB poprosiło w nim o poddanie stosowanej przez siebie metodologii pod badanie niezależnych ekspertów z Media Rating Council ( MRC ).

Jak powiedział dla IDG News Service Sheryl Draizen, drugi wiceprezes IAB i jednocześnie menadżer zarządzający firmy: - _ Nie da się wyciągać prawidłowych wniosków z danych, pochodzących od Nielsen i comScore oraz danych właścicieli stron, gdyż wszystkie znacznie się między sobą różnią. Te rozbieżności z pewnością mają swój powód, ale nie mamy żadnego sposobu na ustalenie jego przyczyn do momentu, w którym nie zostaną one poddane badaniu. _

IAB chciałoby przede wszystkim uzyskać dostęp do definicji parametrów pomiarowych tj. unikalne wizyty użytkownika oraz średni czas spędzony przez użytkownika na stronie. Organizacja chciałaby jednocześnie namówić obie firmy do porzucenia standardów pomiarowych, które uważa za przestarzałe tj. pojedyncza odsłona strony.

Obydwie firmy są proszone o ujawnienie swojej metodologii od 1999, jednak konsekwentnie tego odmawiają. W związku z dynamicznym rozwojem wielu form e-marketingu w ciągu ostatnich dwóch-trzech lat, pojawiła się jednak potrzeba coraz większej przejrzystości standardów, stosowanych do pomiaru popularności serwisów internetowych. Nie jest to jednak możliwe bez dobrej woli gigantów branży.

IAB reprezentuje 332 organizacje medialne w Stanach Zjednoczonych, których roczny przychód z reklamy online sięga 86% rynku.


Autorem tekstu jest Konrad Szlendak

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.