Agora: internet zwiększył przychody o 13,9%

Agora: internet zwiększył przychody o 13,9%13.08.2009 15:00

Agora zwiększyła przychody z segmentu internet o 13,9% r/r w I poł. 2009 r. - wyniosły one 38,6 mln zł. Spółka opublikowała półroczny raport, z którego wynika, że przychody całej grupy spadły o 12,9% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku

Podczas gdy przychody całej grupy Agora S.A. wyniosły w pierwszym półroczu 200. r. 572,2 mln zł spadając o 12,9% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku (657,10 mln zł), segment internet odnotował blisko 14% wzrost przychodów. Z estymacji Agory S.A. wynika, że jest to wynik o kilka punktów procentowych wyższy niż średnia dynamika wzrostu rynku reklamy internetowej w Polsce, która - jak określono w raporcie - kształtuje się na poziomie 10%.

Z półrocznego raportu Spółki wynika, że przychody segmentu "internet" wzrosły o 13,9. r/r osiągając poziom 38,6 mln zł. W maju 2009 r. zasięg serwisów Grupy Gazeta.pl wzrósł do poziomu 59,5%, a liczba użytkowników do 9,9 mln osób.

Wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły 372,9 mln zł (spadek o 21,2%), a ze sprzedaży wydawnictw 97,0 mln zł (spadek o 5,6%). Korzystnie obok internetu przedstawia się jeszcze sprzedaż Projektów Specjalnych (w tym kolekcji), która wyniosła w pierwszym półroczu 200. r. 52,1 mln zł (wzrost o 56,5%).

Przychody ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły 174,8 mln zł i spadły o 33,7%; przychody ze sprzedaży reklam w bezpłatnej gazecie "Metro" wyniosły 16,3 mln zł (-10,9%), przy spadku wydatków na reklamę w dziennikach o 28%. Przychody Grupy AMS wyniosły 86,4 mln zł i spadły o 7,5%, a przychody ze sprzedaży Czasopism wyniosły 47,6 mln zł (-16%). Przychody segmentu Radio wyniosły 40,4 mln zł i spadły o 4,9. - czytamy w raporcie.

W dokumencie nie podjęto próby oszacowania ewentualnych prognoz dotyczących zmian na rynku reklamy. _ Pomimo pozytywnych sygnałów dotyczących wartości PKB dla Polski w 2009 r., prognozy dotyczące wartości rynku reklamy pozostają nadal rozbieżne. Dlatego też Spółka nie jest w stanie wiarygodnie oszacować, jak będzie rozwijała się sytuacja na rynku reklamy w 2009 r. _ - napisano w raporcie. Słowa te potwierdził na telekonferencji prezes Agory Piotr Niemczycki, stwierdzając że w tej chwili nie widać żadnych sygnałów poprawy.

Nie potwierdzono informacji o tym, iż Agora okres kryzysu wykorzystać chce do przejęć. Nieoficjalnie mówi się, że Spółka rozważa zakup udziałów ukraińskiego KP Media.

Źródła: Emitent, PAP

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.