30% polskich menedżerów korzysta z zaawansowanej technologii mobilnej

30% polskich menedżerów korzysta z zaawansowanej technologii mobilnej23.11.2007 10:47

Z zaawansowanej technologii mobilnej korzysta 30 proc. polskich menedżerów, wobec 17 proc. kadry menedżerskiej w USA, Wielkiej Brytanii i Australii - wynika z najnowszych badań firmy Avaya.

Firma Avaya - międzynarodowy dostawca oprogramowania i usług do komunikacji biznesowej - przedstawiła wyniki badań o wpływie technologii mobilnej na styl pracy i przyzwyczajenia pracowników. Przeprowadzono je wśród ponad 2300 polskich i międzynarodowych menedżerów wyższego szczebla.

_ Chcieliśmy pokazać, na ile rzeczywiście w praktyce są wykorzystywane możliwości, jakie dają telefony komórkowe, smartphony, iPody czy laptopy _ - poinformował dyrektor zarządzający Avaya Poland, Wojciech Głownia.

Badania pokazały, że zarówno w Polsce, jak i w USA, Wielkiej Brytanii oraz w Australii, ok. 60 proc. menedżerów odpowiada w czasie urlopu na telefon służbowy jeszcze tego samego dnia, kiedy dzwoni przełożony.

Podczas jazdy samochodem telefony czy sms-y odbiera 83 proc. polskich ankietowanych; 64 proc. międzynarodowych respondentów nigdy tego nie robi. Co trzeciemu (30 proc.) polskiemu menedżerowi zdarza się prowadzić rozmowę telefoniczną w toalecie.

W USA dwa razy więcej użytkowników smartphonów niż tradycyjnych telefonów komórkowych korzystało z nich w toalecie (34 proc. do 14 proc.) oraz sprawdzało pocztę i sms-y podczas uroczystości weselnych, a nawet pogrzebów.

Z badań wynika, że nowe rozwiązania mobilne zwiększają elastyczność pracy. Z jednej strony wzrasta mobilność i efektywność działań, a z drugiej przestaje funkcjonować pojęcie typowego biura do pracy.

W Polsce 85 proc. menedżerów chciałoby być widzianych przez swoich rozmówców podczas wideokonferencji. W USA 27 proc. mężczyzn nie chciałoby, aby ktoś ich oglądał w czasie takich spotkań, gdyż np. 7 proc. z nich drzemie.

Zdaniem dyrektora, technologie mobilne "dają nowe możliwości pewnym grupom społecznym". Dzięki nowym rozwiązaniom grupy do tej pory wykluczone z życia zawodowego, jak osoby niepełnosprawne czy kobiety na urlopie macierzyńskim, mogą realizować się zawodowo.

Psycholog i socjolog biznesu, Joanna Heidtman, uważa, iż nowy styl pracy sprawia, że granice między życiem osobistym, a zawodowym zacierają się. _ Całkowite odseparowanie sfery osobistej od zawodowej staje się niemożliwe _ - podkreśliła.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.