130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing

130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing15.09.2014 16:12

Przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się, że do końca 2014 roku wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł. Duże znaczenie będzie miał mobile. Odsetek maili otwartych ma urządzeniach mobilnych wyniesie 16,58 procent - wynika z raportu Interaktywnie.com "E-mail marketing 2014".

Rynek usług e-mail marketingowych nie będzie rósł tak dynamicznie jak wcześniej, co jednak - jak twierdzenie znaczy, że ta forma kontaktu z klientem odchodzi do lamusa. Wręcz przeciwnie. To wciąż jedna z najskuteczniejszych i - co nie mniej ważne - najbardziej opłacalnych metod komunikacji w sieci. Tym bardziej, że odsetek użytkowników, którzy odbierają maile na smartfonach ciągle rośnie.

Według raportu IAB Polska - w grudniu ponad 1. proc. wszystkich przesyłek marketingowych zostało otworzone na smartfonach i tabletach. Liczba ta będzie wzrastać - specjaliści przepytani przez Interaktywnie.com nie mają co do tego żadnych wątpliwości. Wskazują, że pod koniec 2014 roku wyniesie 16,58 procent.

_ - Bazując na naszych doświadczeniach z ostatnich miesięcy zauważamy dynamiczny wzrost w kategorii urządzeń mobilnych. Spodziewam się, że w 2014 roku, procent otwartych maili na urządzeniach mobilnych wzrośnie do około 27 proc. _ - Krzysztof Jakóbczyk z Email Network stawia zdecydowanie najbardziej odważną prognozę.

Z urządzeniami mobilnymi wiążą się jednak nowe wyzwania dla marketerów i niekoniecznie jest to odmieniana dzisiaj przez wszystkie przypadki responsywność, która może przysparzać problemów z wyświetlaniem maili na wciąż popularnych natywnych klientach pocztowych. Jednokolumnowy układ, duża czcionka i dobrej jakoś grafika powinny wystarczyć - uważa Paweł Sala z FreshMail.

Jeśli chodzi o wartość kwotową rynku, to w 201. roku segment e-mail marketingu osiągnął poziom 127 mln zł. I chociaż z cyklicznego badania wydatków na reklamę online przeprowadzanego przez IAB i Pwc - AdEx za pierwszy kwartał 2014 roku wynika, że udział działań reklamowych w sektorze e-mail spadł o jeden punkt procentowy, to jednak eksperci z branży snują optymistyczne prognozy na resztę roku.

W sumie przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się w większości, że do końca 201. r. wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.