USA: e-mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu

USA: e‑mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu

USA: e-mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu
08.09.2009 11:00, aktualizacja: 08.09.2009 12:57

Użytkownicy Gmaila częściej niż internauci korzystający z innych usług poczty elektronicznej otwierają reklamy przesyłane drogą e-mailową i w nie klikają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MailChimp.

Firma MailChimp poddała analizie ponad 18. mln e-maili wysłanych ze swojej platformy do użytkowników poczty AOL, Hotmail, Yahoo! oraz Gmail. Należy jednak podkreślić, że najwięcej wiadomości wysłano do użytkowników Hotmail (63 mln) oraz Yahoo! (54 mln) - czym po części tłumaczyć można, zaskakująco dobre jeśli chodzi o skuteczność kampanii e-mailowych, wyniki osiągnięte przez Gmail.
Okazało się, że wskaźnik otwarć kampanii e-mailowych jest wyższy u użytkowników poczty Gmail niż u internautów korzystających z pozostałych platform poczty elektronicznej - wyniósł on 30,9%. Z badania wynika, że najniższy wskaźnik open rate występuje w AOL (20%), nieco wyższy jest w Hotmail (23,8%) oraz Yahoo! (24,5%).

Podobnie korzystnie dla Gmaila przedstawia się sytuacja z wskaźnikiem kliknięć. Podczas gdy w Yahoo! i AOL wynosi on kolejno 4,2. i 4,3%, a w Hotmail 4,5% - tak w Gmailu jest on o jedną trzecią wyższy i kształtuje się na poziomie 7,4%.
Gmail najlepiej wypada także w przypadku wskaźnika "hard bounce" określającego wszystkie e-maile, które przez długi czas nie mogą zostać dostarczone (np. z powodu usunięcia konta przez użytkownika z portalu). Wynik uzyskany przez usługę pocztową Googla wyniósł tu zaledwie 0,3. podczas gdy u konkurencji: 1,1% (Yahoo!) oraz 2,9% (AOL).
Wg najnowszych danych - comScore najbardziej popularną usługą poczty elektronicznej w Stanach Zjednoczonych jest Yahoo! Mail, z którego w lipcu 200. r. korzystało 106 mln internautów. Na drugim miejscu plasuje się Windows Live Hotmail z 47 mln grupą użytkowników, a na trzecim Gmail, który w porównaniu z rokiem ubiegłym zanotował najwyższą (46%) dynamikę wzrostu. Obecnie korzysta z niego blisko 37 mln Amerykanów.
Źródło: http://www.emarketer.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)