10 najpopularniejszych tabletów w Polsce

10 najpopularniejszych tabletów w Polsce30.06.2015 15:58
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pierwsze półrocze dobiega końca. To dobry moment, aby przyjrzeć się trendom rynkowym w najpopularniejszych kategoriach produktowych. Co kupują Polacy i jakie sprzęty oceniane są najwyżej?

Tablety to urządzenia, których dynamika sprzedaży systematycznie rosła w ostatnich latach, co wiązało się zarówno z nowym trendem rynkowym, jak też coraz większą i przystępniejszą ofertą cenową producentów. W sklepach pojawiło się wiele B-brandów oraz tańszych modeli uznanych marek. Największy boom zakupowy miał miejsce do roku 2012. w kolejnych okresach krzywa zaczęła się nieco bardziej wypłaszczać, spadła także średnia wartość koszyka zakupowego.

Wśród najpopularniejszych marek znalazły się firmy Samsung, Lenovo, Colorovo, Overmax i Manta. Najdroższym tabletem w TOP 1. sprzedaży okazał się Samsung Galaxy Tab 4 10.1 cala z LTE w cenie ok. 1199 zł, zaś najtańszym modelem w rankingu jest Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7" w cenie ok. 269 zł. Dane dostarczył sklep Agito.pl.

Oto lista najpopularniejszych urządzeń sprzedawanych w okresie od stycznia, do końca czerwca 2015:

1) Lenovo A7-30 (A3300) 7” 3G – ok. 379 zł
2) Manta MID1009 10” 3G – ok. 299 zł
3) Colorovo City Tab Supreme 8” – ok. 299 zł
4) Samsung Galaxy Tab 4 10.1” Wi-Fi 16 GB – ok. 929 zł
5) Overmax Qulacore 1010 10” + klawiatura – ok. 378 zł
6) Modecom FreeTAB 10.1” – ok. 369 zł
7) Samsung Galaxy Tab 4 10.1” LTE 16 GB – ok. 1199 zł
8) Samsung Galaxy Tab 3 7.0” Lite Wi-Fi – ok. 339 zł
9) Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7” – ok. 269 zł
10) GoClever Tab Quantum 1010. 10” – ok. 334 zł

Bezapelacyjnie liderem sprzedaży pozostaje najpopularniejszy model także i pierwszym kwartale 201. roku, tj. Lenovo Tab A7-30 z ekranem 7cali i łącznością 3G. To pokazuje, że klienci najchętniej wybierają najtańszy produkt uznanej firmy.

Porównując TOP 1. w roku 2015 do roku 2014, nie zmienia się lider sprzedaży w ujęciu brandu, niemniej na dalszych miejscach zachodzą znaczące różnice. Po pierwsze, w ubiegłym roku klienci kupowali nieco droższe urządzenia, po drugie w rankingu, oprócz wspomnianego Lenovo, znajdowały się jeszcze takie firmy jak MSI, Pentagram, NTT oraz Samsung, i po trzecie, cztery na 10 tabletów były urządzeniami Lenovo.

Przyglądając się formom płatności, aż 40. konsumentów wybiera opcję „za pobraniem”, zaś zaledwie 13% szybki przelew online. Tradycyjny przelew w znaczącej większości zakupów wciąż pozostaje jedną z najchętniej wybieranych form. Jeżeli chodzi o metodę dostawy to największym zaufaniem darzymy kuriera, następnie paczkomaty, dzięki którym sami decydujemy, kiedy i gdzie odbieramy paczkę. Około 8% klientów sklepu Agito.pl, kupując tablet, wybiera odbiór własny.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.