1,178 mld telefonów komórkowych w 2008 roku

1,178 mld telefonów komórkowych w 2008 roku27.01.2009 11:44

Światowy rynek telefonów komórkowych odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 4,9% względem 2007 roku. Czwarty kwartał 2008 roku miał najmniejszy wskaźnik wzrostu od 2001 roku - sprzedano o 10,5% mniej telefonów niż w porównywalnym okresie 2007 roku.

W 2008 roku sprzedano 1,178 miliarda telefonów. Prognozy dotyczące dwucyfrowego wzrostu w 2008 roku nie sprawdziły się. W czwartym kwartale 2008 roku Motorola odnotowała spadek na poziomie 54%, Sony Ericsson 24%, a Nokia 15% względem 4Q2007 i po raz pierwszy sprzedano mniej telefonów niż w trzecim kwartale. W 2009 roku spodziewać należy się zwiększonej kontroli kosztów przez producentów i osłabionej dynamiki wzrostu. Według danych Strategy Analytics, w 2009 roku rynek może zmniejszyć się o 9%, a powrotu do dodatniej dynamiki wzrostu spodziewać można się dopiero w 2010 roku.

Sprzedaż (mln sztuk) 4Q07 2007 4Q08 2008
Nokia 133,5 437,1 113,1 468,4
Samsung 46,3 161,1 52,8 196,6
LG 23,7 80,5 25,7 100,8
Motorola 40,9 159,0 19,0 99,9
Sony Ericsson 30,8 103,4 24,2 96,6
Inni 53,9 181,5 59,8 215,8
Razem 329,1 1122,6 294,6 1178,1

Z największym sukcesem 2008 rok zakończyły koncerny Apple i Samsung. Według naszych szacunków, w całym 2008 roku Apple sprzedał 14,07 mln sztuk telefonów (w tym około 1,7 mln urządzeń pierwszej generacji w 1Q2008). W rekordowym 3Q2008 na rynek trafiło 6,899 mln iPhone'ów i przez chwilę Apple stał się drugim największym na świecie producentem smartfonów.

4Q2008 to pierwsza w historii strata Samsunga. Wynika ona ze zmniejszonego zainteresowania na kości pamięci i ekrany LCD. Dział telefonów komórkowych trzyma się jednak dobrze jak nigdy dotąd i w 4Q2008 roku koncern prawie dobił do upragnionych 18% rynku. Swój sukces Samsung zawdzięcza przede wszystkim dopracowanemu i atrakcyjnemu portfolio, a także poszerzeniu kanałów dystrybucji.

Procentowy udział w rynku 4Q07 2007 4Q08 2008
Nokia 40,6% 38,9% 38,4% 39,8%
Samsung 14,1% 14,4% 17,9% 16,7%
LG 7,2% 7,2% 8,7% 8,6%
Motorola 12,4% 14,2% 6,4% 8,5%
Sony Ericsson 9,4% 9,2% 8,2% 8,2%
Inni 16,4% 16,2% 20,3% 18,3%
Wzrost rok do roku 12,3% 12,0% -10,5% 4,9%

Systematyczny wzrost i skrupulatna realizacja celów - tak w skrócie nazwać można wyniki koncernu LG. Choć ciężko tu mówić o dynamice jaką pokazał Samsung, to jednak zgodnie z planem koncern pokonał w 2008 roku barierę 100 mln sztuk sprzedanych telefonów, czego nie zdołały uczynić koncerny Motorola i Sony Ericsson. Dobrze rokuje szerokie portfolio telefonów z dotykowymi ekranami, na które trwa aktualnie moda.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.