Z płatności mobilnych korzysta 1 na 8 użytkowników smartfonów

Z płatności mobilnych korzysta 1 na 8 użytkowników smartfonów

Z płatności mobilnych korzysta 1 na 8 użytkowników smartfonów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
30.07.2012 11:32, aktualizacja: 30.07.2012 12:27

1 na 8 użytkowników smartfonów na głównych rynkach europejskich korzysta z płatności mobilnych - wynika z danych przedstawionych przez comScore. Ciekawie prezentują się również dane dotyczące sposobu korzystania ze smartfonu.

W przeprowadzonym badaniu comScore wziął pod uwagę pięć głównych rynków mobilnych w Europie: Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. W badaniu wzięto pod uwagę sposób, w jaki korzysta ponad 117 mln użytkowników telefonów w wieku powyżej 13 lat.

W maju 2012, około 19,5 mln użytkowników smartfonów uzyskało dostęp do płatnych treści za pomocą swojego smartfonu. Trzy czwarte z nich zdecydowało się na dokonanie płatności za pomocą swojego urządzenia. Największym zainteresowaniem cieszyły się następujące dobra.

| | Liczba użytkowników (mln) | Odsetek użytkowników smartfonów |
| --- | --- | --- |
| Wszyscy użytkownicy smartfonów | 117,609 | 100% |
| Płatności mobilne | 14,552 | 12,4% |
| Ubrania i dodatki | 5,036 | 4,3% |
| Książki (nie e-booki) | 3,806 | 3,2% |
| Elektronika użytkowa/AGD | 3,698 | 3,1% |
| Bilety | 3,639 | 3,1 |
| środki higieniczne | 2,452 | 2,1% |
Ciekawie prezentuje się również nasycenie smartfonami na poszczególnych rynkach europejskich oraz sposób, w jaki korzystają z nich mieszkańcy poszczególnych krajów.

EU5 Francja Niemcy Włochy Hiszpania UK
Odsetek smartfonów 48,8% 46,4% 42,3% 45,5% 57,0% 56,6%
Wykorzystywane aplikacje trzecie 42,7% 37,8% 37,8% 37,1% 48,9% 54,6%
Korzystanie z przeglądarki 42,4% 40,5% 35,9% 36,8% 47,0% 54,6%
Korzystanie z gier 29,7% 17,0% 27,5% 33,3% 33,6% 38,4%
Wysyłanie SMS-ów 83,1% 85,4% 78,3% 81,1% 79,1% 91,6%
Słuchanie muzyki 28,9% 24,9% 27,7% 26,5% 38,6% 29,9%
Sieci społęcznościowe / blogi 29,0% 25,6% 23,0% 25,5% 33,2% 40,2%
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)