Spotify mknie jak burza - 100 mln użytkowników, w tym 30 mln płacących. Apple pozostaje w tyle

Strona głównaSpotify mknie jak burza - 100 mln użytkowników, w tym 30 mln płacących. Apple pozostaje w tyle
22.06.2016 12:30
Spotify mknie jak burza - 100 mln użytkowników, w tym 30 mln płacących. Apple pozostaje w tyle
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

Pamiętacie czasy, w których masowo pobierano pliki MP3 z internetu i przerzucano je na telefony komórkowe? To już niemalże relikt przeszłości, bowiem prym wiodą serwisy strumieniujące muzykę - Spotify, Apple Music, Deezer, Tidal itp. Dlaczego są one o wiele lepszym rozwiązaniem niż pliki muzyczne ściągane z internetów? Z naprawdę wielu powodów. Dowodem może być choćby to, że właśnie Spotify jako pierwszy pochwalił się gigantyczną liczbą 100 milionów użytkowników miesięcznie!

Spotify ma powody do świętowania. Muzyczny serwis streamingowy zanotował jako pierwszy tak dużą liczbę osób korzystających z usług muzycznych serwisów streamingowych (to aż o 2. milionów więcej niż liczba mieszkańców Niemiec). W tym aż 30 milionów użytkowników posiada wykupioną subskrypcję Premium. Dla zobrazowania ogromu tej liczby weźmy pod uwagę fakt, że Polska liczy 38 milionów mieszkańców. To tak, jakby niemal każdy obywatel nad Wisłą korzystał z płatnej wersji szwedzkiego serwisu.

Niewielki szwedzki startup wyrósł na prawdziwego giganta w swojej kategorii. Spotify utarł bowiem nosa nawet samemu Apple'owi, którego usługa Apple Music - mimo licznych zapowiedzi - nie wspięła się na szczyt świata strumieniowanej muzyki. Nie zmienia to jednak faktu, że Apple i tak ma się dość dobrze. Zajmuje bowiem drugie miejsce pod względem użytkowników tego typu serwisów. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że Apple Music nie oferuje darmowego pakietu, zatem każdy korzystający z usługi firmy z Cupertino musi miesięcznie uiszczać stosowną opłatę. Na początku 201. roku informowano, że Apple Music posiada 10 milionów użytkowników.

Niedawno serwis Spotify jedną ze swoich funkcji o nazwie "Odkryj w tym tygodniu". Wielu użytkowników sygnalizowało w mediach społecznościowych, że narzędzie, które ma pomóc w odkrywaniu nowych utworów dopasowanych do indywidualnych upodobań w końcu działa tak, jak powinno i sprawuje się lepiej niż dobrze. Na podstawie naszych playlist, zapisanych albumów i utworów, których najczęściej słuchamy, Spotify proponuje nowe kawałki, których do tej pory nie znaliśmy.

Wartość Spotify wyceniana jest na 8,5 mld dolarów - to zdecydowanie największy europejski startup. Usługa przyciąga do siebie bezpłatnym abonamentem z reklamami, z kolei Apple Music umożliwia testowanie usługi bezpłatnie jedynie przez krótki czas. Ci, którzy zdecydują się przejść na wersję premium serwisu Spotify mogą cieszyć się m.in. ulubionymi utworami bez reklam z albumów lub playlist zapisanych offline. Spotify dostępny jest m.in. na smartfony, tablety, komputery, Smart TV, konsole do gier i w wersji przeglądarkowej.

słk

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)