Rosja: Wenus jest naszą planetą

Wenus na zdjęciu NASA
Źródło zdjęć: © NASA

19.09.2020 11:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dmitrij Rogozin, szef rosyjskiej korporacji kosmicznej Roskosmos, ujawnił, że kraj planuje wysłać swoją własną misję do Wenus – oprócz innej planowanej z USA – o nazwie "Venera-D". Stwierdził też, że… Wenus jest rosyjską planetą.

Rogozin swoją śmiałą tezę wygłosił przed reporterami na wystawie przemysłu śmigłowców HeliRussia 2020 w Moskwie.

– Wznowienie eksploracji Wenus jest w naszym programie. Uważamy, że Wenus jest rosyjską planetą, więc nie powinniśmy pozostawać w tyle – powiedział.

Z podanych przez niego informacji wynika, że "projekty misji Wenus są zawarte w rządowym programie eksploracji kosmosu w Rosji na lata 2021-2030".

Życie na Wenus

Oświadczenie to miało miejsce dzień po tym, jak naukowcy ujawnili, że w atmosferze Wenus wykryto fosforowodór – gaz mogący oznaczać, że znajdują się tam żywe mikroorganizmy. Wenus jest podobnej wielkości co Ziemia i jest naszym najbliższym sąsiadem planetarnym, ale kręci się w odwrotnym kierunku w porównaniu z innymi planetami.

Jak stwierdziła jedna z autorek odkrycia fosforowodoru na Wenus, Sara Seager, ta nowa wiedza podnosi tę planetę do rangi interesującego miejsca w naszym układzie słonecznym obok Marsa i "wodnego świata" księżyców takich jak Enceladus i Europa.

Więcej o tym odkryciu przeczytacie tutaj.