KowalSKI, MalinkowSKI i każdy inny -SKI ma teraz szansę na swoje własne miejsce w sieci

KowalSKI, MalinkowSKI i każdy inny -SKI ma teraz szansę na swoje własne miejsce w sieci

KowalSKI, MalinkowSKI i każdy inny -SKI ma teraz szansę na swoje własne miejsce w sieci
Źródło zdjęć: © Fotolia / Tottem Torro
18.11.2015 12:00, aktualizacja: 18.11.2015 15:25

Rejestrowanie domen zawierających nazwisko właściciela to powszechna praktyka ? zarówno wśród konsumentów, jak i w biznesie (szczególnie, jeśli nazwisko jest jednocześnie nazwą firmy). Pula takich domen zwykle szybko się wyczerpuje, ale przed internautami z Polski otworzyły się nowe możliwości w tym względzie: dzięki wprowadzeniu końcówki domenowej .ski możliwe stało się rejestrowanie domen ?nazwiskowych? w zupełnie nowej formie. Pierwsze analizy wykazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z tej możliwości.

Trudno się temu dziwić, bowiem nazwiska kończące się na -ski w sumie stanowią aż 7. procent tej listy. Liczba potencjalnie zainteresowanych taką domeną Polaków jest więc ogromna.

*Przykład: *www.jankowal.ski

- Zjawisko rejestrowania domen będących - dzięki skorzystaniu z końcówki .ski - jednocześnie kompletnym nazwiskiem nie jest jeszcze masowe, choć zainteresowanie wzrasta. Osobom chcącym skorzystać z takiej możliwości zalecamy pośpiech - pula najpopularniejszych nazwisk z pewnością szybko się wyczerpie. Oczywiście, liczba kombinacji zawierających imię (lub pierwszą jego literę) i nazwisko będzie znacznie większa - komentuje Robert Paszkiewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży OVH w Polsce.

Dodajmy, że prace nad wprowadzeniem do powszechnego użytku domeny -ski trwały ponad 3 lata - w jej stworzenie zaangażowali się zarówno przedstawiciele organizacji nadzorujących rozwój internetu, jak i organizacji związanych ze sportami zimowymi - m.in. Międzynarodowej Organizacji Narciarskiej. Z założenia miała ona być wykorzystywana m.in. przez serwisy zajmujące się narciarstwem czy turystyką, witryny kurortów i sklepów wyspecjalizowanych w produktach narciarskich. Praktyka pokazuje jednak, że doskonale sprawdza się ona również w adresach prywatnych i firmowych stron Polaków, z dumą noszących nazwiska zakończone końcówką -ski.

- Warto dodać, że nie jest to pierwsza sytuacja, w której domena stworzona z myślą o jednym zastosowaniu doskonale sprawdza się w innym. Przykładem może być choćby .TV, czyli domena niewielkiego, wyspiarskiego państwa Tuvalu, z której masowo korzystają stacje i serwisy telewizyjne z całego świata czy .FM - domena Mikronezji, wykorzystywana przez rozgłośnie radiowe. Inną domeną powiązaną z polskimi nazwiskami jest także czeskie rozszerzenie .CZ - dodaje Sebastien Almiron, Kierownik Produktu "Domeny" w OVH.

Dodajmy, że .SKI jest tzw. domeną generyczną najwyższego poziomu - należy do grupy domen, które stworzono z myślą o wyróżnieniu nazw stron firm działających w popularnych branżach (np. .house lub .dentist), witryn podejmujących określoną tematykę (.news, .fashion), czy instytucji i organizacji o określonym profilu (.museum, .academy). Obecnie dostępnych jest ok. 800 takich domen - ta lista zresztą wciąż rośnie, lada dzień zadebiutuje np. domena .wine.

Oficjalnie rejestracja domen .SKI wystartowała we wrześniu 201. r. i do tej pory globalnie zarezerwowano już ponad 5,9 tys. stron.

- Nazwa domeny może mieć od 3 do 63 znaków, co powinno wystarczyć nawet dla najdłuższych, polskich nazwisk - dodaje Paszkiewicz.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Przywróć życie kasetom VHS

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (86)