Huawei zdetronizował Samsunga w Polsce

Jest 33 proc. szans, że przyczyniłeś się do historycznego rekordu Huawei w Polsce. Chińska firma po raz pierwszy wyprzedziła Samsunga na rynku smartfonów w naszym kraju. Z urządzeń z logo Huawei korzysta już co trzeci Polak.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nazwisko Lewandowskiego pomogło firmie Huawei wskoczyć na 1. miejsce
Nazwisko Lewandowskiego pomogło firmie Huawei wskoczyć na 1. miejsce (PAP, Fot: marcin kmieciński)
WP

Udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wzrósł w drugim kwartale do 33,4% z 25,4% w pierwszym kwartale – wynika z danych GfK Polonia. Znaczący wzrost widać także w porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku, kiedy udział Huawei wyniósł 20,3%.

Huawei najlepszy w Polsce

- To zarówno kwestia świetnej pracy naszego działu marketingu jak i samego urządzenia – mówi w rozmowie z WP Tech Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Polska. – Gdyby nasze smartfony nie były idealne, to nawet najlepszy marketing by im nie pomógł.

WP

Chociaż Jefferson Zhang ma racje, to trzeba przyznać, że marketingowo Huawei rozwalił rynek. Firma pojawiła się w Polsce zaledwie cztery lata temu, a już jest najpopularniejszą marką w Polsce. Nie ma się co oszukiwać nazwisko Roberta Lewandowskiego, którego Huawei zaangażował w kampanię reklamowe w Polsce, zrobiło świetną robotę.

Huawei pokonał Samsunga

WP

Historycznie najlepszy wynik sprzedaży Huawei w Polsce w drugim kwartale wynika z sukcesu najnowszej flagowej serii smartfonów P20 w połączeniu z utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej flagowej serii Mate 10. Smartfon Huawei P20 Pro to pierwszy na świecie telefon z potrójnym obiektywem, uznany za najlepsze narzędzie do fotografii mobilnej w niezależnym rankingu DxOMark. Z kolei Mate 10 Pro jest pierwszym na świecie smartfonem ze sztuczną inteligencją wbudowaną w procesor.

Huawei Mate 20 Lite we wrześniu w przedsprzedaży za 1599 zł

Świetny wynik w Polsce, to jednak nie powód dla Huawei, aby spocząć na laurach. Jak powiedział mi Jefferson Zhang firma będzie inwestować pieniądze w kolejne kampanie promujące nowe telefony, m.in. następcę jednego z najpopularniejszych telefonów wśród Polaków czyli Mate 20 Lite, który ma trafić do przedsprzedaży we wrześniu.

Polub WP Tech
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP