Google Maps powoduje korki w Nowym Jorku?

Google Maps powoduje korki w Nowym Jorku?

Google Maps powoduje korki w Nowym Jorku?
Źródło zdjęć: © chip.pl
13.07.2015 09:53, aktualizacja: 13.07.2015 13:12

Czy nawigacja samochodowa może, a nawet powinna lekko zafałszowywać rzeczywistość? Zdaniem członków Rady Miasta Nowy Jork – zdecydowanie tak. Bo w słusznej sprawie.

Zdaniem władz miasta dużym problemem, przekładającym się na powstawanie wielu korków i wypadków, są skrzyżowania i ulice z dopuszczalnym skrętem w lewo. I jest w tym sporo racji – w całych Stanach Zjednoczonych około jedna czwarta ze wszystkich wypadków drogowych z udziałem mieszkańców miast związana jest właśnie z manewrem wykonywania skrętu w lewo. W samym Nowym Jorku w takich okolicznościach straciło w zeszłym roku życie 17 przechodniów i 3 rowerzystów. To jeden z najwyższych współczynników w całych Stanach.

Oprócz tego, że w najbardziej tragicznych wypadkach giną ludzie, znacznie częściej skręcanie w lewo powoduje mniej groźne incydenty, skutkujące jednak blokowaniem ulic i wielogodzinnymi korkami. Dlatego dwóch członków Rady Miasta – Brad Lender i Ydanis Rodrigues – wystosowało list do Google. Proszą w nim o jedną prostą zmianę: znaczącą redukcję skrętów w lewo sugerowanych przez nawigację Google Maps podczas wyznaczania trasy. Nawet jeśli trasa ze skrętem w lewo byłaby krótsza, szybsza i – dla doświadczonego kierowcy – wygodniejsza.

Pomysł wydaje się całkiem sensowny, tym bardziej, że również w Polsce skręcanie w lewo (zwłaszcza na skrzyżowaniach) stwarza sporo problemów, zwłaszcza mniej doświadczonym kierowcom. Ograniczenie liczby skrętów w lewo miałoby się przy tym pojawić jako opcja, którą można zaznaczyć w ustawieniach wybierania trasy, podobnie jak np. "Unikaj dróg płatnych", "Unikaj połączeń promowych" itp.

Oprócz tego w liście znalazł się jeszcze postulat utworzenia w nawigacji opcji "Pozostań na drogach przeznaczonych do ruchu ciężarówkami", przeznaczonej właśnie dla kierowców ciężarówek. W tym przypadku autorzy listu również podpierają się statystykami informującymi, że znaczna część wypadków z udziałem ciężarówek (ok. 35 procent) wydarza się po opuszczeniu przez nie specjalnie wybranych tras do ruchu pojazdów ciężkich.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)