Carlsberg: Piwo w papierowej butelce
Grupa Carlsberg poinformowała o postępach w pracy nad pierwszą na świecie "papierow ą butelką" do piwa z zielonego włókna. Już niedługo picie złotego płynu może stać się przyjazne dla środowiska.
Butelka jest wykonana z drzewnych włókien pozyskiwanych w zrównoważony sposób. Jest w 100% pochodzenia naturalnego i nadaje się do recyklingu. Carlsberg ogłosił, że do całej inicjatywy dołączyły inne światowe firmy, które pragną połączyć wizję rozwoju zrównoważonych opakowań z postępem technologicznym w produkcji papierowych butelek.
Najnowsze zmiany są kontynuacją działań Carlsberg'a na rzecz wdrażana innowacji w zakresie zrównoważonych opakowań i kluczowym elementem programu "Razem w kierunku ZERO".
Carlsberg: Dwa nowe prototypy butelek
Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki z zielonego włókna. W ich wnętrzu zamieszczono specjalną barierę, dzięki której piwo nie wsiąka w materiał.
Jeden z prototypów został wyposażony w cienką barierę z folii polimerowej z recyklingu PET, a drugi w barierę z folii PEF. Wspomniane rozwiązania zostaną wykorzystane do przetestowania technologii barierowej, ponieważ Carlsberg wciąż poszukuje sposobów na stworzenie butelki, która w 100% została wytworzona bez użycia polimerów.
- Nadal wprowadzamy innowacje we wszystkich naszych formatach opakowań i jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie poczyniliśmy do tej pory w zakresie butelki z zielonymi włóknami – powiedziała Myriam Shingleton, wiceprezes ds. Rozwoju w Carlsberg Group.
Jej zdaniem przed firmą Carlsberg jeszcze długa droga, ale dwa prototypy stanowią ważny krok w kierunku realizacji ostatecznego celu, jakim jest wprowadzenie tych rozwiązań na rynek.
- Innowacje wymagają czasu, będziemy nadal współpracować z wiodącymi ekspertami w celu przezwyciężenia pozostałych problemów technicznych, podobnie jak w przypadku naszego pakietu Snap Pack redukującego plastik – dodała Shingleton.
Carlsberg: Nowi partnerzy
Firma rozpoczęła pracę nad ekologiczną butelką "Green Fibre Bottle" w 2015 roku wraz ze specjalistami ds. Innowacji EcoXpac, firmą pakującą BillerudKorsnäs oraz badaczami z Technical University of Denmark. Wspólne wysiłki doprowadziły do powstania Paboco® - firmy produkującej butelki papierowe.
Do Carlsberga dołączyła teraz The Coca-Cola Company, The Absolut Compnay i L'Oreal. Wspólnie tworzą społeczność podmiotów zainteresowanych papierowymi butelkami, którą zainicjowało Paboco®. Społeczność łączy wiodące światowe firmy i ekspertów ze wspólną wizją rozwoju równoważonych opakowań i oferowania produktów wysokiej jakości.
Koncentracja Carlsberga na innowacyjnych opakowaniach zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju nie jest niczym nowym. W 2018 roku duński browar wprowadził szereg innowacji w zakresie opakowań, w tym folię termokurczliwą z recyklingu, bardziej ekologiczny atrament etykietowy i innowacyjny Snap Pack, który zastępuje plastikowe opakowanie wokół sześciu puszek.
Źródło: Carlsberg