BlackBerry Tour 9630, nowy smartfon RIM
17.06.2009 11:30, aktual.: 17.06.2009 11:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najnowszy smarfton firmy Research In Motion, w odróżnieniu od innych modeli terminali BlackBerry, np. Curve, Bold czy Storm, skierowany jest raczej na masowy rynek konsumencki niż do użytkowników biznesowych. Świadczy o tym zestaw dostępnych w urządzeniu funkcji oraz nacisk, jaki producent położył na obsługę multimediów.
Urządzenie nie oferuje obsługi Wi-Fi. Wspiera za to technologie EDGE (4 zakresy), CDMA EV-DO, UMTS/HSPA. Wyposażone jest w obsługę internetowego sklepu z aplikacjami BlackBerry App World. Zgodnie z najnowszymi trendami urządzenie oferuje dostęp do serwisów społecznościowych Facebook, MySpace i Flickr. Smarfton wyposażony jest w 2,4-calowy ekran o rozdzielczości 48. x 340 pikseli
Smarfton wyposażony jest w klasyczną klawiaturę QWERTY oraz 2,4-calowy ekran o rozdzielczości 48. x 340 pikseli. Jego wymiary są zbliżone do gabarytów ekranów w BlackBerry Bold (480 x 320 pikseli) czy Curve (480 x 360 pikseli). Producent zapewnia jednak, że dzięki większej gęstości pikseli na cal rozdzielczość wyświetlacza w Tour jest największą spośród wszystkich dostępnych w urządzeniach RIM.
Smartfon dysponuje modułem nawigacji satelitarnej oraz zestawem aplikacji, m.in. Media Synch (synchronizacja urządzenia z odtwarzaczami iTunes i Windows Media Player) czy DataVis Documents to Go (edycja plików Worda, Excela i PowerPointa). W Tour zastosowano 256 MB pamięci flash, slot na karty microSD/SDHC, 3,2-megapikselowy aparat fotograficzny z funkcją autofokusa, stabilizacją obrazu i nagrywaniem wideo.