Zoom - jak działa i jak korzystać? Poradnik

Zoom - jak działa i jak korzystać? Poradnik29.11.2020 08:52
Jak korzystać z Zoom? Poradnik
Źródło zdjęć: © Pexels

Jak korzystać z Zoom? Pierwsze kroki z popularną aplikacją do wideokonferencji mogą nie być proste, ale postaramy się wyjaśnić najważniejsze funkcje Zooma. W tym poradniku odpowiemy też m.in. na pytania, jak założyć konto i jak zorganizować spotkanie w Zoomie.

Zoom stał się jedną z najpopularniejszych aplikacji do wideokonferencji w ostatnim czasie. O ile do codziennych rozmów doskonale sprawdza się Skype czy Messenger, to Zoom pozwala na wygodną obsługę wieloosobowych wideokonferencji. Ułatwia tym samym m.in. spotkania biznesowe online czy zdalne nauczanie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by używać go w celach prywatnych. 

Jak pobrać i zainstalować Zoom? 

Chociaż z Zooma możemy korzystać z poziomu przeglądarki internetowej, to o wiele łatwiej będzie nam korzystać z aplikacji. Prosta, ciesząca się pozytywnymi opiniami użytkowników aplikacja dostępna jest zarówno na komputery, jak i urządzenia mobilne. Jeśli zastanawiacie się, jak zainstalować Zoom na komputerze, laptopie lub telefonie, to pierwszym krokiem będzie pobranie odpowiedniej wersji programu:

Instalacja aplikacji przebiega standardowo i bardzo intuicyjnie, wystarczy podążać za instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Sama aplikacja ułatwia zarządzenie ustawieniami, planowanie spotkań oraz organizację kontaktów. Poniżej wyjaśnimy, jak korzystać z Zooma

Zoom - instrukcja dla początkujących

Zoom to usługa dostępna bezpłatnie, ale możemy rozszerzyć funkcjonalność, decydując się na opłacenie jednego z planów subskrypcji. W bezpłatnej wersji Zooma możemy organizować spotkania do 100 osób, ale jesteśmy ograniczeni do 40-minutowego spotkania (po tym czasie możemy ponownie połączyć się z rozmówcami). Płatna wersja zapewnia nielimitowany czas połączenia oraz możliwość organizacji spotkań do 300 osób. 

Wspomnieliśmy już, że z Zooma można korzystać z aplikacji, ale warto pamiętać, że do spotkania można dołączyć również bezpośrednio w przeglądarce. Co więcej, nie musimy tworzyć konta, by dołączyć do spotkania, ale zdecydowanie prościej będzie nam korzystać z usługi, jeżeli to zrobimy. 

Zobacz: 10 porad bezpiecznego korzystania z internetu [Wideo]

Jak założyć konto na Zoom? 

Aby założyć konto na Zoom, należy otworzyć zainstalowaną aplikację lub wejść na stronę usługi. Następnie wybieramy opcję "Sign in" i podajemy odpowiednie dane: adres e-mail oraz hasło. Możemy również zarejestrować się, korzystając z konta Google, Facebook lub SSO - w tym celu wystarczy wybrać odpowiednią opcję. 

Jeżeli chcemy dodatkowo możemy zaznaczyć opcję "Keep me signed in", dzięki czemu nie pozostaniemy zalogowani i nie będziemy musieli logować się za każdym razem, kiedy uruchamiamy Zooma. 

Jak zalogować się na Zoom? Kiedy mamy już założone konto, logowanie jest bardzo proste. Zarówno na stronie, jak i w aplikacji musimy podać adres e-mail podany przy rejestracji oraz wpisać hasło. 

Jeżeli logujemy się przez konto Google lub Facebook, to otworzy nam się nowe okno w przeglądarce, w którym zostaniemy poproszeni o potwierdzenie danych logowania do tych serwisów oraz o zgodę o dostęp do konta dla aplikacji Zoom. Potwierdzamy zgodę i możemy korzystać z jednego konta to obu usług. Następnie wybieramy opcję "Launch Zoom" i możemy korzystać z aplikacji lub usługi w przeglądarce. 

Jak zmienić język w Zoom?

Niestety Zoom nie jest dostępny w języku polskim, co dla wielu osób może być problematyczne. Domyślnie aplikacja powinna uruchomić się po angielsku, ale jeżeli chcemy, możemy zmienić język na inny. W tym celu należy wejść w ustawienia profilu w aplikacji lub na stronie Zoom i wybrać "Languages" i wybieramy pożądany język. 

Zoom - jak dołączyć do spotkania?

Dołączenie do spotkania w Zoomie jest bardzo proste. Przede wszystkim jego organizator musi wysłać nam link do spotkania - może to zrobić przez e-mail, SMS lub na Messengerze czy WhatsAppie. Klikamy w ten link i otwiera się okno przeglądarki, w którym jesteśmy pytani, czy otworzyć aplikację Zoom, czy chcemy dołączyć do spotkania w przeglądarce. 

Jeżeli nie mamy założonego konta, to dołączamy jako gość i będziemy musieli podać kilka informacji o sobie.

  • W pierwszym okienku, które się pojawi, wpisujemy w takim wypadku nasze imię lub pseudonim, który ma się wyświetlać i wybieramy "Join Meeting".
  • Zostaniemy jeszcze poproszeni o zaakceptowanie regulaminu, więc klikamy "I Agree".
  • Na koniec wybieramy "Join with Computer Audio", by dać usłudze dostęp do naszego mikrofonu. 

Jeżeli dołączymy do spotkania przed czasem, to jego organizator musi wyrazić zgodę na dołączenie. Na ekranie wyświetli się wtedy komunikat "Please wait, the meeting host will let you in soon". Musimy wtedy wykazać się odrobiną cierpliwości. 

Dołączając po raz pierwszy do jakiegokolwiek spotkania po zalogowaniu się na swoje konto, również otrzymamy komunikat o konieczności zaakceptowania regulaminów. Podobnie, jak w powyższym przykładzie klikamy "I Agree" a przy następnym wyskakującym okienku "Got it". To zgoda na użycie przez Zooma mikrofonu i kamery. Ustawienia możemy zmienić później w dowolnym momencie. 

Do spotkania w Zoomie można również dołączyć przez telefon, ale możliwe jest to tylko wtedy, gdy organizator (host) ma wykupiony odpowiedni plan subskrypcji. 

Zoom - jak zorganizować spotkanie?

Stworzenie spotkania w Zoomie jest równie proste. Jeżeli korzystamy z aplikacji to na jej głównym ekranie wybieramy opcję "New Meeting", którą reprezentuje ikonka kamery. Następnie uzyskany link wysyłamy do uczestników wybraną przez nas metodą. 

Jeżeli chcemy zaplanować spotkanie w konkretnym terminie, to zamiast "New Meeting", wybieramy ikonę "Schedule", czyli kalendarz. Następnie musimy wypełnić kilka informacji: 

  • "Topic" - czyli tytuł spotkania;
  • "Start" - podajemy datę i godzinę rozpoczęcia spotkania;
  • "Duration" - orientacyjny czas trwania spotkania;
  • "Reccuring meeting" - zaznaczamy, jeśli spotkanie ma mieć charakter cykliczny;
  • "Meeting ID" - pozwala wybrać lub ustawić domyślnie numer spotkania, dzięki czemu możliwe będzie dołączenie nie tylko przez link;
  • "Password" - po wybraniu opcji "Require meeting password" i ustaleniu hasła, użytkownicy będą mogli dołączyć do spotkania tylko po jego wpisaniu;
  • "Video" - określa, kto może mieć włączone wideo w czasie spotkania;
  • "Calendar" - pozwala dodać spotkanie w Zoomie do innych kalendarzy, np. Outlock, Google Calendar czy Apple;
  • "Advanced Options" - pozwalają dodać kolejne opcje. 
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.