Znany YouTuber wstrzymuje oddech. Bierze udział w kampanii przeciwko smogowi

Znany YouTuber wstrzymuje oddech. Bierze udział w kampanii przeciwko smogowi24.11.2018 18:12
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Znani Polacy biorą udział w ogólnopolskiej akcji antysmogowej "Pierwsza Doba bez Smogu". Raport Europejskiej Agencji Środowiska (EAA) nie pozostawia złudzeń – co roku z powodu smogu choroby płuc umiera 46 tys. Polaków.

Smog to problem globalny, a w naszej części świata to Polska i Bułgaria przewodzą niechlubnej stawce najbardziej zanieczyszczonych państw. Ma to niebagatelne znaczenie, bo raport jednoznacznie wskazuje na powiązanie pomiędzy zanieczyszczeniem powietrza a zawałem serca, chorobami układu oddechowego, czy rakiem płuc.

Przestań oddychać!

Ambasadorzy marki, znani Polacy (między innymi Rafał Sonik, Krzysztof Zanussi, czy Magda Gessler) zaproszeni do udziału w akcji wstrzymują oddech, żeby pokazać, że to jest jedyny sposób na uniknięcie wdychania smogu. Jednocześnie jest to nawiązanie do tytułowego celu akcji: zebrania Pierwszej Doby bez Smogu. Jak mówi jeden z ambasadorów akcji – znany youtuber i gamer – Remigiusz "Rezigiusz" Wierzgoń:

- Współpracuję z Polsatem czy TVP, więc jestem blisko tradycyjnych mediów. To grono, w którym się znamy i się lubimy. Ale aktorzy i gwiazdy srebrnego ekranu są znani głównie wśród dojrzałych odbiorców. Ja natomiast popularność zdobyłem na YouTube, gdzie przesiaduje głównie młodzież. Połączyliśmy te dwa rodzaje mediów, żeby trafić do jak największej grupy odbiorców - tłumaczy.

Rezi nie tylko wstrzymuje, ale zachęca do uczestnictwa w akcji. Może wziąć w niej udział każdy, bo wystarczy nagrać wideo, w którym wstrzymuje się oddech, wstawić go na Instagram i oznaczyć @wstrzymajsmog. Materiał zostanie doliczony do głównego licznika i zamieszczony na stronie akcji.

- Trzeba budować świadomość wśród ludzi, stąd też tak istotna rola twórców internetowych, którzy mogą uświadamiać swoją publikę. Świadomość buduje się właśnie u ludzi młodych, bo to oni będą wystawieni na potencjalne katastrofy, jak i te fajniejsze rzeczy. To najważniejsza kwestia jeśli mówimy o smogu. Musimy mówić o normach samochodowych i nie paleniu śmieciami w piecu. To jest istotne i dlatego zdecydowałem się wziąć udział w akcji - podkreśla.

- Pochodzę ze Śląska. Tam jest ogromna aglomeracja, a wielkim problemem jest właśnie palenie śmieci. Coraz większe tereny mają problem z powietrzem, dlatego zrozumienie, dlaczego pewne zachowania są złe, mogą nam pomóc w powstrzymaniu ciągłego trucia się. Pamiętajmy też, że nie każdego stać na bycie bardziej eko – ale wiedza tego typu nie kosztuje. Budowanie świadomości u młodych ludzi jest najważniejsze. Nie tylko polecenia - dodaje.

Udział znanych osób, w tym przedstawicieli młodego pokolenia nie powinno budzić niczyjego zdziwienia. Jak tłumaczy Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero:

Współcześni twórcy internetowi, youtuberzy, tiktokerzy, czy gamerzy są nie tylko coraz popularniejsi, bo media społecznościowej mają szerszy zasięg, pokazują swoja wrażliwość i są coraz bardziej świadomi społecznie. Influencerzy są jednocześnie wyjątkowo mocno związani ze swoją społecznością, dlatego każde ich działanie ma duże przełożenie na sprawczość - mogą osiągnąć więcej. W przypadku Reziego, to nie pierwszy raz, kiedy wziął udział w akcji prospołecznej, wystarczy przypomnieć zbiórkę charytatywną z 2015 roku na szpital rehabilitacyjny w Jastrzębiu Zdroju, udział w aukcji WOŚP, czy akcja “Czyste Tatry”, w której Remek był ambasadorem.

Należy dodać jeszcze, że finał akcji przypada na 5 grudnia 2018 roku, kiedy w trakcie Szczytu Klimatycznego ONZ (COP24) w Katowicach odbędzie się projekcja 24-godzinnego filmu złożonego ze wstrzymanych oddechów.

- Akcja jest poważna, bo skala problemu jest gigantyczna. Rocznie od smogu umiera kilkadziesiąt tysięcy ludzi w Polsce. Można powiedzieć, że inni mają gorzej, ale to żadna wymówka – musimy dążyć do perfekcji w ochronie środowiska. Akcja jest konkretna i to mnie ciesza, bo możemy działać non-profit w bardzo szerokim zakresie, bo na poziomie całego społeczeństwa - konkluduje "Rezigiusz".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.