Zmieniony algorytm Google'a nagradza bardziej wartościowe witryny

Zmieniony algorytm Google'a nagradza bardziej wartościowe witryny28.02.2011 10:30
Źródło zdjęć: © Google

O większości zmian w mechanizmach wyszukiwania Google'a użytkownicy tej wyszukiwarki w ogóle się nie dowiadują. Teraz jednak koncern z Mountain View tak zmodyfikował algorytm wyszukiwania, że wpłynął on na prawie jedną ósmą rezultatów otrzymanych w wyniku kwerend przeprowadzanych w Stanach Zjednoczonych.

O większości zmian w mechanizmach wyszukiwania Google'a użytkownicy tej wyszukiwarki w ogóle się nie dowiadują. Teraz jednak koncern z Mountain View tak zmodyfikował algorytm wyszukiwania, że wpłynął on na prawie jedną ósmą rezultatów otrzymanych w wyniku kwerend przeprowadzanych w Stanach Zjednoczonych.

Celem tej zmiany jest obniżenie rangi stron, które nie stanowią szczególnie wartościowego źródła informacji dla internautów, a jedynie kopiują zawartość innych witryn lub po prostu "nie są szczególnie przydatne". Jednocześnie witryny uznane za wartościowe będą się pojawiały wyżej niż do tej pory na listach wyników wyszukiwania. Jako przykłady Google podaje strony "z własną oryginalną treścią, np. wyniki badań i dogłębnych analiz". Na razie nowy algorytm działa jedynie w USA, a w innych krajach pojawi się nieco później.

Źródło zdjęć: © (fot. Google)
Źródło zdjęć: © (fot. Google)

We wpisie w blogu Search Engine Land Danny Sullivan zastanawia się, które witryny znajdą się teraz na celowniku Google'a i będą degradowane w wynikach wyszukiwania. Autor stwierdza, że chodzi tu przede wszystkim o tak zwane farmy treści (content farms). Tym terminem określa się firmy, które w szybki i tani sposób budują strony internetowe pod kątem najpopularniejszych fraz wyszukiwawczych.

Sullivan wymienia tu stworzony przez firmę DemandMedia serwis eHow, który oprócz wartościowych informacji jest pełen internetowych plew. Firma uważa jednak, że jej te zmiany nie dotyczą. Dała temu wyraz w stanowisku, w którym czytamy: "Z radością przyjmujemy wszystkie zmiany w algorytmach wyszukiwarek, które są korzystne dla ich użytkowników. Trudno spekulować o długofalowym wpływie takich czy innych zmian wprowadzanych przez Google'a na konkretną witrynę. Na razie nie zauważyliśmy, aby modyfikacje te miały jakikolwiek wpływ na naszą działalność".

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.