Zimno w domu? Problem z kaloryferami? 5 mitów na temat inteligentnego ogrzewania

Zimno w domu? Problem z kaloryferami? 5 mitów na temat inteligentnego ogrzewania18.11.2019 10:59
Źródło zdjęć: © iStock.com

Rozwiązania inteligentnego domu w zakresie instalacji grzewczej są jednymi z najczęściej wybieranych przez Polaków (Raport o budowie domów, Oferteo 2018). Przyczyna tego zainteresowania jest prosta – produkty z tej kategorii przyczyniają się do oszczędności pieniędzy oraz zwiększają komfort życia.

Mimo tego wciąż jest wiele osób, które mają wątpliwości, np. w kwestii instalacji inteligentnych termostatów. Czas zatem rozprawić się z pięcioma najpopularniejszymi mitami na temat inteligentnego ogrzewania.

Rozwiązania inteligentnego ogrzewania są drogie

Produkty smart home, a w szczególności te wspierające inteligentne ogrzewanie, należy traktować jako inwestycję. Wykorzystując harmonogramy czy zdalną obsługę urządzenia, użytkownicy mogą ogrzewać dom lub mieszkanie tylko wtedy, kiedy jest to potrzebne. W zależności od nawyków i stylu życia konkretnego użytkownika, inwestycja ta prędzej czy później się zwróci. Zgodnie z badaniami firmy Netatmo, aż 3 na 4 użytkowników technologii inteligentnego ogrzewania odnotowało niższe rachunki za energię.

Rozwiązania inteligentnego ogrzewania są trudne w instalacji

Producenci urządzeń smart home wciąż dążą do tego, aby wszyscy użytkownicy mogli w łatwy sposób je zainstalować bez pomocy specjalisty. Coraz częściej tworzą w tym celu specjalne poradniki wideo, przeprowadzające krok po kroku przez proces instalacji. Odkręcenie starej głowicy na kaloryferze i instalacja nowej to kwestia kilku minut. Potem pozostaje jedynie konfiguracja urządzenia za pomocą dedykowanej aplikacji i urządzenie jest gotowe do użycia.

Rozwiązania inteligentnego ogrzewania są trudne w użytkowaniu

Użytkownicy, którzy nie mają obycia z nowymi technologiami, mogą myśleć, że urządzenia inteligentnego domu są skomplikowane w użytkowaniu. W rzeczywistości obsługa urządzeń inteligentnego ogrzewania jest banalnie prosta. Wystarczy jedynie smartfon, laptop lub komputer stacjonarny i aplikacja.

Za pomocą tej ostatniej ustawia się podstawowe parametry, jak np. pożądane temperatury w poszczególnych pomieszczeniach i o określonych porach czy godziny, w których ogrzewanie ma zostać wyłączone lub zredukowane. Część aplikacji jest dostępna również w języku polskim, np. Energy Netatmo, co dodatkowo ułatwia korzystanie z urządzeń. 89% użytkowników tych rozwiązań docenia wygodę płynącą z ich stosowania.

Rozwiązania inteligentnego ogrzewania nie współpracują ze starszymi instalacjami

Firmy, które tworzą produkty smart home, doskonale zdają sobie sprawę, że bardzo duża część domów oraz mieszkań wyposażona jest w kilkudziesięcioletnie instalacje grzewcze. Dążą zatem do tego, aby urządzenia mogły współpracować z możliwie największą liczbą instalacji.

W zestawach zawierających np. głowice na kaloryfery znajduje się komplet adapterów, które umożliwiają dopasowanie sprzętu do większości systemów grzewczych. Na stronach internetowych niektórych producentów użytkownicy mogą samodzielnie sprawdzić, czy dane urządzenie jest kompatybilne z ich kaloryferem.

Inteligentne rozwiązania gromadzą prywatne dane i są podatne na ataki hakerów

Użytkownicy obecnie przykładają dużą wagę do prywatności i ochrony danych. Są producenci, którzy są tego świadomi i gromadzą tylko te dane, które faktycznie mogą pomóc w zwiększeniu komfortu użytkowników. Są one dodatkowo szyfrowane, a urządzenia otrzymują regularne aktualizacje oprogramowania. Inteligentny termostat nie potrzebuje do działania informacji o tym, jak nazywa się użytkownik, ile ma lat czy gdzie pracuje.

Czasy, w których instalacja urządzeń smart home wiązała się z kuciem w ścianach czy wymianą instalacji elektrycznej, minęły bezpowrotnie. Dziś już nie trzeba specjalistów, aby prostymi środkami znacząco zwiększyć komfort życia i jednocześnie zaoszczędzić na rachunkach. Inteligentny dom jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.