Zgubiłeś smartfon albo podejrzewasz, że ci go skradziono. Co zrobić?

Zgubiłeś smartfon albo podejrzewasz, że ci go skradziono. Co zrobić?30.06.2016 12:01
Źródło zdjęć: © Fotolia

Przede wszystkim nie panikuj. Obecnie uzyskanie pomocy w razie zagubienia lub kradzieży telefonu, jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Możesz przy tym skorzystać z wielu dróg kontaktu ze swoim operatorem. Na całe szczęście do kradzieży telefonów dochodzi coraz rzadziej, gdyż są one coraz lepiej zabezpieczane, dzięki czemu złodzieje nie mogą uzyskać do nich dostępu. Warto jednak wykonać kilka kroków, aby uniknąć sytuacji, w których ktoś nabije nam wysoki rachunek, zużyje wszystkie środki z konta lub za pomocą naszego numeru zadzwoni np. z fałszywą informacją o podłożeniu bomby. Do tego, dzięki pomocy operatora istnieje szansa, aby odzyskać utracony telefon.

Jeśli już jednak straciliśmy swój smartfon, to powinniśmy skontaktować się z dostawcą usług. Na przykładzie sieci Orange sprawdziliśmy, że metod kontaktu jest dużo. Jeśli preferujesz kontakt osobisty, to możesz udać się do najbliższego salonu, w którym odpowiednio przeszkolony pracownik udzieli ci niezbędnej pomocy i od ręki zaoferuje duplikat karty SIM, którą będziesz mógł wykorzystać w zapasowym telefonie. Tu jednak ważna uwaga –. operatorzy rozłożą bezradnie ręce, jeśli numer telefonu nie był wcześniej zarejestrowany. Wynika to z faktu, że nikt nie wyda nam duplikatu karty, jeśli nie będziemy mogli w jednoznaczny sposób udowodnić, że jesteśmy prawowitymi właścicielami numeru. Warto zatem zadbać o rejestrację numeru, zanim dojdzie do nieszczęścia.

Jak zarejestrować kartę SIM i jakie są potrzebne do tego dokumenty?

Jeśli masz pod ręką komputer z dostępem do internetu, to Orange pozwala ci także zalogować się na swoje konto klienta, na którym szybko włączysz blokadę kradzieżową, by z większym spokojem zająć się dalszym kontaktem z operatorem. Należy pamiętać, że konto musimy mieć założone przed zdarzeniem i ta zasada obowiązuje u każdego operatora komórkowego.

Jeśli natomiast posiadasz dostęp do innego telefonu, to kradzież możesz zgłosić także poprzez kontakt z biurem obsługi klienta. Pamiętaj jednak o spokoju –. przy kontakcie z konsultantem zostaniesz poproszony o podanie swoich danych osobowych lub danych firmy w przypadku oferty biznesowej. Możesz jednak skorzystać także z opcji zablokowania karty SIM poprzez wybranie odpowiednich opcji w menu głosowym.

Warto także pamiętać o jeszcze jednej rzeczy, a mianowicie o spisaniu unikatowego numeru pozwalającego zidentyfikować smartfon i w razie konieczności dodać go do bazy skradzionych telefonów. To tak zwane IMEI (International Mobile Equipment Identity). W każdym smartfonie uzyskamy dostęp do tego numeru po wpisaniu na klawiaturze *#06#. Znajdziemy go także na umowie podpisanej z operatorem, jak i na pudełku urządzenia. Przy kradzieży numer ten zostanie przekazany do pozostałych sieci komórkowych. Powinniśmy jednak także udać się na policję i tam zgłosić kradzież oraz podać numer IMEI. Wówczas taki telefon stanie się bezużyteczny w rękach złodzieja. Dzięki założonej przez operatora blokadzie nie będzie można z niego wykonywać połączeń i korzystać z internetu. Dodatkowo operator zarejestruje w swoich systemach próby logowania się urządzenia do sieci, a także to, czyja karta SIM znajdowała się wówczas w telefonie. Dzięki temu policja będzie miała ułatwione zadanie i być może uda się odzyskać twój smartfon.

Warto jednak pamiętać, że wszystkie opisane procedury w większości wypadków wymagają prostej rejestracji naszej karty SIM. To znacznie ułatwia wszystkie formalności, a przede wszystkim daje nam gwarancję odzyskania swojego numeru telefonu i ew. środków na koncie.

Artykuł powstał we współpracy z Orange.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.