Zamówili samochód przez internet. Nie dziwcie się: wkrótce wszyscy możemy tak robić

Zamówili samochód przez internet. Nie dziwcie się: wkrótce wszyscy możemy tak robić21.09.2016 14:07
Źródło zdjęć: © Microsoft/WP

W Internecie zamawiamy gadżety, jedzenie, książki - to normalne. Ale żeby w ten sposób kupować samochód? To możliwe. I niebawem może stać się powszechne.

W internecie zamawiamy gadżety, jedzenie, książki - to normalne. Ale żeby w ten sposób kupować samochód? To możliwe. I niebawem może stać się powszechne.

Toyota C-HR to pierwszy samochód tej marki, który w Polsce można zamówić nie tylko w salonie, ale również przez internet. Kupuje się w ciemno, ale za to ma się pierwszeństwo odbioru. Z tej opcji jak na razie skorzystało 8. osób. Niedużo, ale wkrótce na taki sposób zdecydować może się więcej kierowców.

Ale jak to przez internet, tak bez sprawdzania, jak samochód wygląda, działa, jak się w nim siedzi? To nie konsola, książka czy danie na obiad. Na razie rzeczywiście trzeba mieć dużo zaufania do producenta - wprawdzie Toyota udostępniła na swojej stronie filmik w 360 stopniach pozwalający rozglądać się po wnętrzu, ale dla wielu może to być za mało.

Słowo klucz: na razie.

Zamawianie auta przez internet wydaje się ciekawostką. Fanaberią. W przyszłości może być jednak normalne, bo zdecydowanie bardziej wygodne. Volvo chce w tym celu wykorzystać okulary rozszerzonej rzeczywistości od Microsoftu:

Wprawdzie na filmiku zainteresowani autem znajdują się w salonie, ale tak naprawdę nie trzeba będzie wstawać z fotela. HoloLens, gogle do rozszerzonej rzeczywistości, wyświetlą model samochodu przed naszymi oczami w domu lub gdziekolwiek będziemy. Można szybko zmienić kolor lakieru albo zobaczyć, jak będzie prezentować się inna wersja tapicerki. Zajrzymy też pod maskę i od razu sprawdzimy różnice w wersjach silnika, bo wyświetlą się odpowiednie statystyki.

HoloLens to przyszłość. Nie wiadomo, kiedy imponujące gogle od Microsoftu trafią do sprzedaży. Już teraz możemy jednak skorzystać z wirtualnej rzeczywistości, którą także zainteresowali się producenci aut. Mając na głowie gogle VR, możemy oglądać wóz, spacerując (to tylko dla właścicieli HTC Vive) i rozglądając się po pokoju. Tak jak na tym filmiku:

Przygotowano też *aplikację, która zabiera nas na jazdę próbną. *Siedząc na kanapie, przenoszeni jesteśmy do kabiny auta, tak jakbyśmy naprawdę w nim byli - możemy patrzeć w każdą stronę, oglądać to, co nas interesuje. Bez wychodzenia z domu.

Na pewno zobaczenie auta na żywo, dotknięcie kierownicy, sprawdzenie wygody fotela to nie to samo, co oglądanie wirtualnego odpowiednika. Nie da się jednak ukryć, że nowe technologie takie jak VR i AR mogą pomóc w decyzji o zakupie auta. Wybrać odpowiedni model, przypomnieć sobie szczegóły, porównać, gdzie mieliśmy więcej miejsca. Nie trzeba będzie ciągle zaglądać do salonu - odpalimy aplikację i zobaczymy, jak się siedzi z tyłu i ile rzeczy powinno się zmieścić w bagażniku. A skoro nie trzeba jechać do salonu, to lepiej z domu, za pomocą internetu, od razu zamówić pojazd.
ab

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.