Zamienniki kartridży Black Point - czy warto kupić? Test

Zamienniki kartridży Black Point - czy warto kupić? Test23.12.2008 11:30

Nie tak dawno temu polski producent zamienników kartridży i tonerów firma Black Point, ogłosiła, że jej produkty są lepsze jakościowo i wydajniejsze od oryginałów. Na poparcie tych słów przedstawiono wyniki badań niemieckiego instytutu badawczego. Postanowiliśmy jednak osobiście sprawdzić, czy rzeczywiście produkty Black Point są tak dobre, jak chwali się producent.

Do testów postanowiliśmy wykorzystać kartridże atramentowe, jako wciąż najpopularniejszą formę druku w naszych domach. Wybór padł na bardzo popularne zamienniki do drukarek Hewllet Packard, odpowiednio HP4. – czarny, oraz HP23 – kolorowy.

Opakowanie kartridży niczym nie różni się od oryginału. Wszystko elegancko zapakowane i dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem, czy też zaschnięciem głowicy drukującej. Co ciekawe, na opakowaniu znajdziemy zapis, iż producent gwarantuje najwyższą jakość działania jego produktów i jakości wydruku przez cały okres użytkowania kartridża. Nie ma tutaj np. dwuletniego ograniczenia czasowego. Niestety, w przeciwieństwie do oryginalnego produktu HP45. BlackPoint zrezygnował z umieszczenia na obudowie wskaźnika poziomu atramentu.

Po zainstalowaniu kartridży w drukarce przystąpiliśmy do wyrównania pojemników z tuszem i kalibracji. Po chwili nasza drukarka była gotowa do pracy. Pierwsze 1. stron czarnego tekstu, mimo iż wyglądały dobrze trafiły do kosza. Chcieliśmy mieć pewność, że atrament w całości wypełnia głowicę i nie znajdują się w niej żadne bąbelki powietrza mogące wpływać na jakość wydruku. Podobnie postąpiliśmy z kartridżem kolorowym – pierwsze kartka A4 w całości zadrukowana zdjęciem nie była brana pod uwagę.

To co najważniejsze, czyli jakość
Jakość wydruków porównywaliśmy na trzy sposoby. Po pierwsze, ogólny wygląd i czystość wydruku, po drugie jakość odwzorowania liter i znaków (w powiększeniu), a po trzecie cyfrowe nałożenie na siebie zeskanowanych wydruków na atramencie Black Point, oraz na atramencie oryginalnym.
Rezultaty, jakie otrzymaliśmy są zbieżne z tymi, które wykonał niemiecki zespół badawczy. Znaki, nawet te drukowane najmniejszą czcionką drukowane są ostro, o wyraźnych krawędziach, bez wybrzuszeń czy osieroconych kropli atramentu. Pewne różnice widać dopiero przy cyfrowym nałożeniu dwóch próbek wydruków. Różnice te jednak nie są duże i wymagają wnikliwego porównywania. Śmiało możemy zatem powiedzieć, że jakość atramentów i kartridży Black Point dorównuje oryginalnym produktom HP, ustępując im w niewielkim stopniu. Dla ogólnej jakości i czytelności wydruków różnice te pozostają jednak raczej bez znaczenia.
Wyniki kolorowych wydruków są bardzo zbliżone. Czasami kartridże Black Point'a inaczej odwzorowują subtelne przejścia tonalne, jednak podobnie jak w przypadku wydruku czarnego tekstu, nie są to różnice istotne dla ogólnego odbioru jakości wydruku.

Wydajność i podsumowanie
BlackPoint chwali się wydajnością od 30. do 180% wyższą od kartidży oryginalnych, w zależności od modelu zamiennika. Biorąc pod uwagę wyższą pojemność produktów naszego krajowego producenta, oraz konkurencyjną cenę wobec produktów oryginalnych, przy bardzo wysokiej jakości wydruku, jest to bardzo dobra i ciekawa propozycja na rynku. WP TECH poleca atramentowe zamienniki Black Point.

Jarosław Babraj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.