Zaczyna się rewolucja? Właśnie pierwszy raz w Europie sprzedano samochód przez... Twittera

Zaczyna się rewolucja? Właśnie pierwszy raz w Europie sprzedano samochód przez... Twittera12.07.2016 11:05
Źródło zdjęć: © Nissan

To nie jest błąd, przejęzyczenie, tym bardziej dzisiaj nie obchodzimy Prima Aprilis. Nissan jako pierwszy producent samochodów w Europie sprzedaje pojazdy na Twitterze. Tak stało się na przykład z crossoverem Nissan X Trail. Co ciekawe, cała komunikacja między dealerem a klientem także odbywała się w sieci społecznościowej.

Użytkownik Twittera o nazwie _ @escolano _ (Raul Escolano) za pośrednictwem hashtaga _ #compraruncocheportwitter _ (pol.: „kup samochód na Twitterze”) rozesłał zapytanie do przedstawicielstw różnych marek na Twitterze.

Escolano rzucił wyzwanie firmom motoryzacyjnym działającym w Hiszpanii, pytając o możliwość zakupu pojazdu wyłącznie przez sieć społecznościową. I to najwyraźniej Nissan, poprzez swojego dealera Antamotor zaimponował Raulowi Escolano swoim podejściem oraz... wykorzystaniem Periscope. Jest to aplikacja, która umożliwia relację na żywo za pomocą smartfona. Dealer umieścił w niej film przedstawiający najważniejsze cechy modelu X Trail w spersonalizowanej prezentacji.

Auto zostało porównane z pojazdami konkurencyjnych marek, a osoby śledzące konto Raula mogły oceniać samochody wybrane do tego zestawienia. W ankiecie, którą wyświetlano 2,6 miliona razy (źródło: _ Brandwatch _), zwyciężył X Trail, zdobywając 4. proc. głosów, co z pewnością pomogło Nissanowi w pozyskaniu klienta. Tak całe przedsięwzięcie, jak i sama transakcja zrealizowana została przez internet, a kluczyki do nissana X trail zostały dostarczone panu Escolano do domu przez kuriera.

- W Chinach 2. proc. sprzedaży samochodów odbywa się za pośrednictwem internetu. Wcześniej czy później ten trend zaobserwujemy także w Europie - uważa Juliusz Szalek, redaktor prowadzący Moto WP. I wystarczy tylko spojrzeć na opinie internautów. Te mówią same za siebie.
Z tego musi wyjść coś większego. Naprawdę. Nie sam Twitter, ale sprzedawanie samochodów online. Bo dilerzy są NAJGORSI - komentuje w sieci _ lancelott _.

Dla mnie najgorszą rzeczą przy kupowaniu auta od dilera jest ogrom straconego czasu. Nawet kiedy doskonale wiem, czego chcę i nie targuję się (zbyt wiele razy przechodziłem przez "negocjacje"), wciąż trzeba spędzać całe popołudnie u sprzedawcy - wtóruje _ SyrelyYewJest _

Odbiór pojazdu miał miejsce w hiszpańskiej centrali firmy. Wówczas Raul po raz pierwszy od rozpoczęcia procesu sprzedaży (dwa miesiące wcześniej) spotkał się z pracownikami Nissana.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.