YouTube uruchomi własną wersję Spotify

YouTube uruchomi własną wersję Spotify06.03.2013 13:00
Źródło zdjęć: © jm3 / flickr.com / CC

Oj, dzieje się na rynku streamowanej muzyki, dzieje. Jeszcze nie tak dawno temu cieszyliśmy się z tego, że na polski rynek weszło Spotify. W międzyczasie pojawiły się plotki o tym, że Google Play zamierza uruchomić własną usługę tego typu. A wczoraj Fortune doniosło o tym, że także YouTube będzie rozpowszechniał muzykę na zasadzie subskrypcji. I to jeszcze w tym roku.

W tym celu YouTube podpisał już nawet umowę z Warner Music Group, jednym z trzech największych producentów muzycznych na świecie. Nie jest ona jednak konkurencją dla negocjacji, które prowadzono wcześniej pod szyldem Google Play, ale raczej rozszerzeniem tego, o co wcześniej starało się Google. Na ten moment Google planuje więc uruchomić jedną, spójną usługę w okolicach lipca tego roku.

Obie strony (to znaczy Google oraz przemysł muzyczny) mogą wyjść bardzo dobrze na uruchomieniu usługi muzycznej. Spotify, Deezer czy nawet Grooveshark udowodniły już, że można zarabiać na usługach tego typu –. Google na pewno liczy na zwiększenie przychodów dzięki poszerzeniu swojej oferty o podobną usługę. Od czasu przemianowania Android Market na Google Play, na zachodnich rynkach jest co prawda sprzedawana w nim muzyka, jednak przychody z tego tytułu są jak na razie rozczarowujące. Z drugiej strony branża muzyczna widzi w YouTube ogromny potencjał (Fortune twierdzi nawet, że „64 procent nastolatków wybiera YouTube jako narzędzie do słuchania i odkrywania muzyki”), który jeszcze nie został właściwie zagospodarowany.

I ma rację. YouTube jest jedną z najpopularniejszych stron internetowych –. każdego dnia setki milionów osób odtwarzają niewyobrażalne wręcz ilości nagrań. Google co prawda zarabia na YouTube dzięki wyświetlaniu reklam, ale w porównaniu do wpływów od potencjalnych użytkowników, którzy zdecydowaliby się zapłacić za usługę premium, nie są to aż tak oszałamiające pieniądze. Wytwórnie muzyczne chętnie widziałyby większe wpływy z YouTube, którymi Google chciałoby się z nimi podzielić.

To, że Google tworzy usługę udostępniania streamowanej muzyki na żądanie, jest już więc pewne. Pozostaje tylko pytanie w jaki sposób taka usługa wpłynie na to, jak w przyszłości będzie wyglądał model korzystania z YouTube.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.