YouTube uruchamia swoją społeczność i zamienia się w Facebooka

YouTube uruchamia swoją społeczność i zamienia się w Facebooka14.09.2016 11:36
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Nie ma się też co oszukiwać, społeczności internetowe nigdy nie były silną stroną Google’a, tym razem może być całkiem inaczej. YouTube, należąca do giganta internetowego strona do publikowania treści wideo wprowadza niewielką zmianę, która może okazać się przełomowa

Nie ma się też co oszukiwać, społeczności internetowe nigdy nie były silną stroną Google’a. Tym razem może być całkiem inaczej. YouTube, należąca do giganta internetowego strona do publikowania treści wideo, wprowadza niewielką zmianę. Ten kosmetyczny z pozoru ruch może mieć duży wpływ na jego przyszłość.

YouTube nie jest telewizją, jest o wiele lepsze. Nie tylko jeśli chodzi o możliwość publikowania dowolnych treści i zasięg, jaki ostatecznie będą one miały. Największą siłą YouTube’a jest możliwość bezpośredniej komunikacji wydawcy kanału ze swoimi odbiorcami. Wykorzystując ten element swojego portalu, specjaliści z Google’a poprawili go, rozbudowali i stworzyli społeczność, która w przeciwieństwie do innych tego typu projektów firmy, może się udać.

Deweloperzy serwisu, na swoim blogu ogłosili właśnie początek beta-testów nowej funkcjonalności YouTube'a. Chodzi o zakładkę _ community _ (z ang. społeczność), widoczną na pasku nawigacji kanału dowolnego twórcy. Dzięki nowej funkcji, aby porozumieć się ze swoimi odbiorcami, vloger nie musi już publikować nowego nagrania. Wystarczy, że wejdzie w nową zakładkę i opublikuje wszystko, co chce - oczywiście prócz materiału wideo.

Przełom? Może niezbyt wielki, ale z pewnością sporo może zmienić. Przecież do tej pory, jeśli autor kanału chciał porozmawiać ze swoimi fanami, to musiał wstawić materiał wideo, ewentualnie mógł udać się do konkurencji, czyli de facto na Facebooka. Teraz twórca, dzięki społeczności, może zamieszczać nie tylko pisane posty, ale również wstawiać zdjęcia, GIF-y, czy co tam jeszcze sobie wymyśli. Jak się okazuje, wszystkie wpisy będą pojawiać się na głównej stronie subskrypcji oraz w mobilnej wersji YouTube'a również jako powiadomienia push-up. Nie przypomina wam to czegoś? Zgadza się - zapowiada się jak klon Facebooka.

Źródło zdjęć: © (fot. YouTube)
Źródło zdjęć: © (fot. YouTube)

Jeśli chcecie sprawdzić, jak to będzie w praktyce wyglądać, deweloperzy Youtube’a ogłosili listę vlogerów, którzy zgłosili się do beta-testów. Znajdziemy tam m.in. kanały AsapSCIENCE, The Game Teorists, Lilly Singh, Vlogbrothers i jeszcze kilku innych. Przekrój tematyczny testerów jest spory - nie ma się co dziwić, specjaliści przecież muszą sprawdzić, które treści najlepiej współgrają z nową funkcjonalnością.

Jest jeszcze tylko jedna sprawa. Choć wszystko wskazuje, że pomysł stworzenia, a właściwie rozbudowania społeczności opartej o już istniejące mechanizmy i ludzi jest prosty i sprawdzony, to istnieje jednak zagrożenie. Bałagan, jaki powstanie na głównej stronie kanału, zacznie przypominać bardziej Facebooka, a czy użytkownicy potrzebują kolejnego miejsca, w którym będą prowadzić swoje życie społeczne?

Źródło: YouTube

LOP

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.