Wszystko, co trzeba wiedzieć o Outlook.com

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Outlook.com20.08.2012 13:15
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Microsoft zamierza ścigać się z Google, a przynajmniej z jedną ich usługą. Wprawdzie Gmail ma 425 milionów użytkowników, a nowa Microsoftowa poczta Outlook.com zaledwie 10 milionów, ale wypuszczono ją w świat dopiero na początku sierpnia.

- Nigdy nie zabraknie wam miejsca w skrzynce. Nigdy. Outlook.com nie ma żadnego limitu, jeśli chodzi o ilość przechowywanych w ramach jednego konta danych, a pojemność zwiększa się w zależności od waszych potrzeb. Dodatkowo, nowa poczta Microsoftu pozwala na 300-gigowe załączniki. Tak jest, załączniki do 30. gigabajtów. Potęga, moc i siła.

- Należy się przygotować na rychłą śmierć Hotmaila, który Microsoft kupił w 199. roku za 400 milionów dolarów i który wciąż ma około 324 milionów użytkowników. No, może nie do końca rychłą, ale raczej nieuniknioną, prędzej czy później. Nie ma się co oszukiwać – Outlook.com powstał, żeby zawalczyć z Google na rynku poczty elektronicznej i tylko po to. A szefostwo Microsoftu przekonało się już wcześniej, że Hotmail akurat nie jest bronią, która wykończy rywala w tym sektorze.

- Gigant z Redmond zainstalował też jedną opcję szczególnie przydatną dla tych, którzy drogą mailową wymieniają się zdjęciami: pokaz slajdów. Teraz ich przeglądanie stanie się łatwiejsze, przyjemniejsze i ogólnie rzecz biorąc ”-ejsze”.

- Kto by się tego spodziewał? Hmm…. Każdy. Outlook.com jest w pełni zintegrowany z pakietem Office, a wszelkich poprawek czy to w arkuszach kalkulacyjnych Excela czy w Wordowskich dokumentach można dokonywać już z poziomu poczty.

- Książka adresowa jest z kolei zintegrowana z serwisami społecznościowymi. I to również niespecjalnie dziwi, obecnie serwisy te wpychają się dosłownie wszędzie. Lista kontaktów w waszej poczcie (o ile oczywiście macie konto na Outlook.com) pozwala wam od razu uzyskać dotęp do ostatnich informacji, którymi wybrana osoba dzieliła się na Facebooku czy LinkedIn.

- No i oczywiście Skype. Nie po to Microsoft kupował go za 8,5 miliarda dolarów, by teraz z niego nie skorzystać. Outlook.com pozwoli wam na zwykłe rozmowy, którym towarzyszyć będzie wyłącznie wymiana dźwięku, a także na wideokonferencje z innymi użytkownikami Skype'a czy nowej poczty Microsoftu.

- Outlook jest również niezwykle elastyczny, jeśli chodzi o wasz adres mailowy. W ramach jednego konta możecie stworzyć sobie aż pięć aliasów różnych w zależności od osób, którym chcecie wysyłać wiadomości.

- Wszyscy chwalą sobie również prosty, funkcjonalny i ładny design nowej poczty, który inspirowany był interfejsem Windowsa 8. Faktycznie, wygląda nieźle.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.