Wszyscy będziemy namierzeni

Wszyscy będziemy namierzeni08.07.2014 11:20
Źródło zdjęć: © SXC.hu

Według analityków światowego rynku mobilnego, w 2015 roku prawie 800 mln ludzi na świecie, będzie korzystało z internetu tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wykorzystując to medium do płacenia rachunków, robienia zakupów, wyszukiwania i korzystania z różnego rodzaju usług. Średnio, co 6 sekund Polacy, przez internet, kupują telefony komórkowe. Coraz częściej pozwalające zlokalizować nas firmom inwestującym w rozwój technologii mobilnych, z różnych branż: począwszy od handlu i wyspecjalizowanych usług dostępnych za pośrednictwem smartfona, aż po bankowość i płatności mobilne.

Z doświadczenia wiecie

Całkiem niedawno, po powrocie do domu, mój kolega zorientował się, że gdzieś zostawił swojego iPhone`a. Znacie to skądś? Długo się nie zastanawiał, włączył komputer i dzięki usłudze Find my iPhone namierzył zgubę, wykorzystując w tym celu możliwości geolokalizacji. Odzyskał swoją własność, jednak jego przykład nadal jest wyjątkiem, a nie regułą. Na szczęście idzie ku lepszemu. Pokazują to wyniki globalnych badań zachowań, motywacji i postaw konsumentów TNS Mobile Life 2013. Z opracowanego na ich podstawie raportu wynika, że mniej chronimy swoją prywatność i coraz częściej zaczynamy korzystać z możliwości dzielenia się informacją o swoim położeniu. Prawie 80 procent Amerykanów deklaruje, że chętnie da się zlokalizować. 57 procent polskich użytkowników planuje wykorzystać tę możliwość w najbliższym czasie, a 15 procent udostępniło usługodawcy informację o swojej lokalizacji. Dzięki temu dowiedzieli się więcej o interesujących ich zagadnieniach: repertuarze wybranego kina czy menu restauracji i otrzymali
wskazówki, jak w to miejsce trafić.

Nie będzie jak u Orwella

Polscy konsumenci i przedsiębiorcy dopiero odkrywają potencjał geolokalizacji polegającej na określaniu miejsca, w którym znajduje się dany przedmiot lub osoba. Z raportu na temat krajowego rynku mobilnego w 201. roku, przygotowanego przez Grupę Allegro wynika, że na smartfony i inne urządzenia elektroniczne wydajemy średnio 800 zł rocznie. 44 procent Polaków posiada i korzysta z nich coraz bardziej świadomie, np. robiąc zakupy, płacąc za parkowanie (mobiParking) czy kupując bilet do kina (SkyCash). Coraz częściej wykorzystuje się także geolokalizację, reklamując miejsca czy lokale gastronomiczne. Przedsiębiorcy zauważyli, że jest równie skuteczna przy promowaniu różnego rodzaju produktów, ofert, sklepów, salonów samochodowych oraz miejsc związanych z kulturą i rozrywką. Dlatego starają się wykorzystać możliwość czerpania informacji o lokalizacji konsumenta nie szczędząc środków na nowe technologie.

Wilk syty i owca cała

Usługi typu Forusquare czy mOkazje dostępne dla klientów mBanku, to dobry przykład dla innych firm, które zastanawiają się nad wykorzystaniem geolokalizacji do zlokalizowania klienta i przesłania dopasowanej oferty w odpowiednim momencie, np. kiedy pojawia się w okolicy stacjonarnego punktu sprzedaży. Dzięki urządzeniom mobilnym, sprzedawcy mogą również dostarczać spersonalizowane treści i oferty dla konkretnego klienta. W połączeniu z szybkością dotarcia w kanale mobilnym, aspekty te mogą być głównym czynnikiem skłaniającym użytkowników smartfonów i tabletów do zakupów. - Z całą pewnością liczy się zrozumienie specyfiki rynku i przyzwyczajeń użytkowników smartfonów. Firmy chcące świadczyć swoje usługi lub sprzedawać towary w kanale mobilnym muszą upewnić się, że ich rozwiązania niosą dla użytkownika wartość dodaną, tzn. są szybsze czy wygodniejsze niż znane mu dotychczas - ocenia Krzysztof Urban, Dyrektor Zarządzający mytaxi Polska. Tendencji na rynku nie wolno ignorować, a obecność w kanale mobilnym może
stać się wyróżnikiem marki.

Tylko i aż zlokalizowani

Polski rynek usług mobilnych szybko się rozwija. Przykładowo w 201. roku co piąty Polak dokonał różnego rodzaju płatności za pośrednictwem smartfona, a co czwarty zamówił w ten sposób produkt lub usługę. Warto zauważyć widoczną na całym świecie tendencję udostępniania informacji o swoim położeniu. 10 milionów Brytyjczyków regularnie korzysta z aplikacji i serwisów typu "mobile mapping". W Polsce popularne stały się nawigacje mobilne (MapaMap), czy aplikacje ostrzegające o fotoradarach i miejscach kontroli policji (Coyote, RadarStop). Mimo wszystko jednak, niewielka, ale wciąż powiększająca się grupa odbiorców usug lokalizacyjnych to atut dla firm, które nie zwlekają, pragnąc być pionierami w rozwiązaniach wykorzystujących nowe technologie.

Polecamy na stronach Lokalizacja.info: Lista samochodów, w których nie zaktualizujesz już map

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.