Workowy czy bezworokowy? Jak rodzaj odkurzacza jest najlepszy

Workowy czy bezworokowy? Jak rodzaj odkurzacza jest najlepszy26.09.2016 11:22
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Niezależnie od tego, czy w twoim domu znajdują się parkiety czy dywany, odkurzacz jest sprzętem wręcz obowiązkowym. Jak zatem wybrać najlepszy model, by ten poradził sobie z wciąganiem kurzu?

Dzisiejsze odkurzacze to nie tylko urządzenia do pielęgnacji powierzchni. Większość z nich została wyposażona w funkcje, dzięki którym możemy wykorzystywać je do prania obić mebli czy mycia okien.

Okazuje się, że ponad 9. proc. Polaków odkurza co najmniej raz w tygodniu, a prawie dwie trzecie badanych wykonuje tę czynność kilka razy w tygodniu lub nawet codziennie. Jak widać, odkurzanie jest jedną z najczęściej wykonywanych przez Polaków czynności domowych. Dlatego coraz większym zainteresowaniem zaczynają się cieszyć nowe rozwiązania pozwalające usprawnić tę czynność. Wśród nich królują odkurzacze bezworkowe.

Tradycja i wygoda w sprzątaniu

Polacy w kwestii odkurzania wydają się być tradycjonalistami. Ponad 6. proc. Polaków wciąż posiada tradycyjny odkurzacz z workiem, mimo że prawie jedna czwarta z nich jest zmuszona wymieniać ten element odkurzacza co najmniej raz w miesiącu. Polscy konsumenci są jednak świadomi usprawnień takich jak te, które oferują producenci odkurzaczy bezworkowych i chcieliby z nich korzystać. Większość z nas wie o istnieniu takich urządzeń i, co ważne, planuje jego zakup. Za to około 30 proc. osób posiada już taki odkurzacz w domu, czyniąc go tym samym drugim najpopularniejszym typem odkurzacza. Ta tendencja jest zrozumiała: brak potrzeby wymiany worka wiąże się z zaoszczędzonymi złotówkami na koncie - po około sześciu - siedmiu latach koszt zakupu worków może przekroczyć wartość urządzenia ze średniej półki.

Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)
Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)

Pragmatycy, nie esteci

Polacy do wyboru odkurzacza podchodzą pragmatycznie i nie kierują się estetycznymi walorami tego urządzenia. Na jego design i kolor zwraca uwagę tylko 6 proc. respondentów. W końcu i tak zazwyczaj trzymamy go schowanego w szafie. Co tak naprawdę decyduje o wyborze danego modelu odkurzacza? Przede wszystkim jego cena, ale nie tylko. Prawie połowa Polaków zwraca uwagę na poziom hałasu i zapotrzebowanie na energię. Chcemy, by odkurzanie było szybkie, sprawne i bardziej efektywne.

Tendencja jest czytelna

Prawie 4. proc. osób, które posiadają tradycyjny odkurzacz, chciałoby go wymienić na model bezworkowy. Szukamy rozwiązań, które obniżą długofalowe koszty częstego odkurzania. W końcu wolelibyśmy nie kupować worków, odkurzać szybko oraz komfortowo, nie zużywając przy tym zbyt dużo energii elektrycznej. Dlatego nie przez przypadek odkurzacze bezworkowe są nazywane cyklonowymi. Określenie to związane jest z mechanizmem wciągania kurzu. Urządzenie zostało wyposażone w specjalny pojemnik, który wypełnia się zanieczyszczeniami wprawionymi w ruch wirowy przypominający mini trąbę powietrzną. Zaletą tego rodzaju odkurzaczy jest to, że niezależnie od stopnia wypełnienia pojemnika, odkurzacz nie traci mocy ssania. Pamiętajmy jednak, że pojemnik należy systematycznie opróżniać i czyścić. Wielu użytkowników chwali sobie to rozwiązanie przede wszystkim ze względów ekonomicznych, ponieważ nie wymaga to od nas kupowania jednorazowych worków. Wśród modeli bezworkowych znajdziemy również urządzenia z filtrem wodnym. Różnią
się one jedynie tym, że pojemnik, do którego trafia kurz, wypełniony jest wodą. Jest to popularne rozwiązanie w domach, w których mieszkają alergicy.
Zarówno odkurzacz workowy, jak i bezworkowy są dobrym rozwiązaniem. Niestety trudno jednoznacznie stwierdzić, który z nich będzie lepiej sprawdzał się podczas sprzątania. Dlatego wybierając odkurzacz, najlepiej skupić się na mocy odkurzacza oraz filtrach przeciwalergicznych. Z takim wyposażeniem odkurzacza żaden brud nie będzie miał szans!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.