Women In Tech Summit 2019 – P&G partnerem największej w Europie konferencji technologicznej dla kobiet

Women In Tech Summit 2019 – P&G partnerem największej w Europie konferencji technologicznej dla kobiet07.12.2019 11:59
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Tegoroczna edycja konferencji "Women in Tech Summit", największego wydarzenie technologicznego dla kobiet, zgromadziła prawie 6 000 uczestniczek z wielu krajów.

Firma Procter & Gamble, która w Polsce ulokowała jedno ze swoich najważniejszych centrów IT była partnerem konferencji, dzieląc się z jej uczestniczkami wiedzą z dziedziny nowych technologii i doświadczeniem w zakresie kształtowania środowiska pracy sprzyjającego rozwojowi talentu zarówno kobiet, jak i mężczyzn, w obszarze STEM.

Women in Tech Summit 2019

Tegoroczna edycja największego technologicznego wydarzenia dla kobiet, to tysiące uczestniczek z całego świata, 23 keynote speakerów reprezentujących najważniejsze globalne firmy niemalże z każdego sektora aktywności, dla których high tech i innowacje są podstawą dalszego rozwoju biznesu. Przez dwa dni, na dwóch scenach odbyło się kilkadziesiąt tematycznych wystąpień i debat poruszających najważniejsze aspekty z branży, takie jak: rozwój technologii wobec zagrożeń klimatycznych, bezpieczeństwo danych czy wspieranie różnorodności w firmach technologicznych. Tematem przewodnim Summitu było cyberbezpieczeństwo, będące kluczowym zagadnieniem, z którym muszą zmierzyć się firmy reprezentujące niemalże wszystkie branże.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Branżę FMCG podczas konferencji reprezentował światowy lider – firma Procter & Gamble. Pracownicy firmy prezentowali uczestniczkom tworzone przez firmę innowacje oraz możliwości rozwoju kariery pod okiem doświadczonych liderów oraz mentorów.

Polska Centrum IT na światową skalę

P&G już w 1996 roku utworzyło swoje pierwsze centrum IT w Polsce. Dzisiaj jest ono drugim co do wielkości takim ośrodkiem koncernu na świecie. Zatrudnia ponad 300 specjalistów z dziedziny IT, z których prawie połowa to kobiety.

Jednym z keynote speakerów podczas Women in Tech Summit 2019, była Magdalena Zawadzka-Kiczko, szefowa warszawskiego hubu, a zarazem Global Master Data Shared Services Leader w koncernie. „Od ponad 180 lat innowacje pozwalaj nam tworzyć produkty, które nie tylko ułatwiają wykonywanie obowiązków domowych, ale także na co dzień poprawiają jakość życia milionów konsumentów. W dzisiejszych czasach najnowsze technologie z obszaru IT odgrywają szczególną rolę w tworzeniu tych innowacji – powiedziała Magdalena Zawadzka-Kiczko.

W warszawskim centrum IT podejmowane są strategiczne decyzje dotyczące wykorzystania i rozwoju nowych technologii, z których firma korzysta na globalną skalę. Polski HUB daje możliwość rozwoju kompetencji pracowników, pozwalając na realizowanie projektów o światowym zasięgu.

„Stale wprowadzamy innowacje we wszystkich obszarach działania firmy - dodaje Zawadzka-Kiczko. Rozwój nowych technologii daje nam możliwość, aby stale zaskakiwać i zachwycać naszych klientów. Korzystamy z danych, by nie tylko tworzyć nowe rozwiązania, ale także, by zapewnić konsumentom dostęp do odpowiednich do ich potrzeb produktów tam i wtedy, gdy ich potrzebują, by efektywnie się z nimi komunikować i optymalizować łańcuchy dostaw tak, by zmniejszał się nasz wpływ na środowisko. Wiele z tych prac jest wykonywanych właśnie w Polsce.”

Mentoring szansą na rozwój kariery

Odpowiednie wykształcenie, przebyte kursy oraz chęć rozwoju i zdobywania doświadczenia zawodowego są podstawą do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Jednym z narzędzi pomagających w rozwoju kariery zawodowej, do których co raz chętniej sięgają firmy i ich pracownicy jest mentoring. Jest to narzędzie, którego istotą jest partnerska relacja między nauczycielem i uczniem, mająca na celu poznanie i zdefiniowanie potencjału osoby z mniejszym doświadczeniem, który może być rozwijany przy wsparciu bardziej doświadczonego mentora. Najwięcej korzyści przynosi taka forma mentoringu, w której obie strony mogą korzystać nawzajem ze swoich doświadczeń zawodowych. O znaczeniu mentoringu dla kobiet parujących w branżach technicznych mówiła podczas Konferencji Women in Tech Summit Emilia Burzyńska, CIO Procter & Gamble Central Europe, w ramach panelu „Mentoring - kolejne modne hasło czy narzędzie zmieniające karierę”.

„W Procter & Gamble stawiamy na różne formy mentoringu, z których jedną jest tzw. odwrócony mentoring. W takim modelu obie strony uczą się od siebie nawzajem, uzupełniając swoje kompetencje. Młody pracownik czerpie z doświadczenia pracownika z długoletnim stażem, natomiast mentor może poznać często zupełnie inną perspektywę młodego pokolenia.”

W branży IT stawiamy na kobiety

Procter & Gamble z swoim Centrum IT w Polsce tworzy niezwykłe możliwości rozwoju dla ludzi młodych, stawiających pierwsze kroki na rynku pracy.
„Niestety kobiet w IT jest wciąż zdecydowanie mniej niż mężczyzn” – dodaje Emilia Burzyńska. „Młodym kobietom często brak wzorca osobowego w postaci kobiet odnoszących sukcesy w tej branży, zdarza się więc, że rezygnują z podjęcia kariery w tym obszarze. Dlatego jako firma angażujemy się w różne inicjatywy, które mają na celu popularyzację rozwoju kobiet w sektorze IT pokazując, że jest dla nich miejsce w tej branży i stawiając za przykład ich bardziej doświadczone koleżanki, które mogą być ich mentorkami ”

W trakcie 2-dniowej konferencji Women In Tech Summit uczestniczki mogły poznać realizowane projekty przez koncern a także dowiedzieć się w jaki sposób mogłyby rozwinąć swoją karierę w jej strukturach.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.