Wolisz rozmawiać czy SMS-ować?

Wolisz rozmawiać czy SMS-ować?20.09.2011 09:52
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Znam co najmniej tuzin powiedzeń, w których ludzie dzielą się na lubiących to i owo. Podobnie jest z właścicielami telefonów: jedni wolą, gdy nie zawraca im się głowy rozmową i wysyła treściwy sms, inni z kolei uwielbiają wisieć na słuchawce godzinami. Do której grupy wy należycie?

Znam co najmniej tuzin powiedzeń, w których ludzie dzielą się na lubiących to i owo. Podobnie jest z właścicielami telefonów: jedni wolą, gdy nie zawraca się im głowy rozmową i wysyła treściwy SMS, inni z kolei uwielbiają wisieć na słuchawce godzinami. Do której grupy wy należycie?

Z przeprowadzonego niedawno w Stanach badania wynika, że ponad połowa Amerykanów woli, gdy druga osoba kontaktuje się z nią dzwoniąc lub ewentualnie nagrywając się na sekretarkę, a tylko 3. procent woli otrzymać wiadomość tekstową na ten sam temat. Równie ciekawie wygląda rozkład wiekowy.

Krótkie wiadomości tekstowe są najpopularniejszą formą kontaktowania się wśród młodzieży i studentów (przedział wiekowy 18-24), którzy wysyłają średnio 5. SMS-ów dziennie - osoby w wieku 25-34 wysyłają ich już o ponad połowę mniej, bo "tylko" 20. Wraz z latami zmniejsza się ilość wysyłanych wiadomości:

Na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że dzwonienie rezerwuje dla spraw pilnych, bardzo istotnych (w tym służbowych) oraz w kontaktach z rodziną. Tak, jak nie wyobrażam sobie sytuacji, w której złożyłbym życzenia urodzinowe mamie albo przyjacielowi SMS-em, tak samo nie widzę potrzeby dzwonienia do mojej siedzącej właśnie w pracy dziewczyny po to, by powiedzieć jak bardzo ją kocham, albo spytać się, co kupić na obiad w warzywniaku na bazarze pod blokiem.

Ciekaw jestem, jak to wygląda u was. Macie jakąś "komórkową etykietę"? Jaka jest wasza średnia wysyłanych SMS-ów i rekord rozmawiania przez telefon?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.