Wolą Twittera i Facebooka od seksu

Wolą Twittera i Facebooka od seksu29.03.2010 13:00
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Dla wielu ludzi serwisy społecznościowe to coraz ważniejszy element codziennego planu dnia, wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Retrevo Gadgetology. Od łączenia się z Facebookiem lub Twitterem rozpoczynają i kończą dzień, zaglądają do nich co kilka godzin, a nawet potrafią przerywać posiłki czy seks.

Ankieterzy Retrevo Gadgetology zapytali osoby korzystające z serwisów społecznościowych, gdzie, kiedy i ile czasu poświęcają na korzystanie z Facebooka, Twittera i innych serwisów.

Odpowiedzi, jakie otrzymali sugerują, że od korzystania z mediów społecznościowych można się uzależnić. Sprawdzanie nowych wiadomości w serwisach społecznościowych i aktualizowanie w nich swoich statusów dla wielu osób przeplata się z codziennymi czynnościami. Zdaniem niemałego odsetka badanych dla sprawdzenia nowej wiadomości na Facebooku lub Twitterze można przerwać swoje normalne zajęcia, np. sen lub posiłek.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Dla blisko połowy badanych nie było problemem odwiedzenie któregoś serwisu społecznościowego i aktualizacja statusu już po tym, jak położyli się do łóżka. Aż 4. proc. badanych, którzy nie przekroczyli 25 roku życia przyznało się, że nie ma nic przeciwko, by wiadomości pochodzące z serwisów społecznościowych przerywały im posiłki. Jedynie 27 proc. osób po 25 roku życia prezentuje podobną postawę.

Społeczności źródłem informacji

W przypadku 4. proc. badanych dzień zaczyna się od Twittera i Facebooka. To pierwsza rzecz jaką robią zamiast włączenia radia, telewizji czy wzięcia porannej gazety do ręki. W przypadku 31 proc. ankietowanych serwisy społecznościowe są źródłem porannych wiadomości. Wyjątkowo zachowują się właściciele iPhone'ów. Połączenie się z serwisami społecznościowymi z samego rana jest czymś naturalnym dla 27 proc. osób dysponujących tego rodzaju urządzeniami - to wyższy odsetek, niż dla dwóch badanych grup wiekowych, poniżej i powyżej 25 roku życia (wyniki odpowiednio 18 i 8 proc.).

Serwisy społecznościowe to nie tylko moda, której ulegli nastolatkowie czy osoby młode. Okazuje się bowiem, że aż 5. proc. osób w wieku powyżej 25 roku życia, przynajmniej raz dziennie odwiedza Facebooka, a 12 proc. badanych robi to co kilka godzin.

Uzależnieni

Natomiast o prawdziwym uzależnieniu od Facebooka i Twittera może mówić 7 proc. badanych. Media społecznościowe są dla nich ważniejsze niż seks, bowiem potrafią przerwać intymne chwile, by sprawdzić kto dopisał nowy komentarz czy zaktualizował swój status.

Ankieta Retrevo Gadgetology potwierdza jedynie wyniki wcześniejszych badań dotyczące użytkowników serwisów społecznościowych. Przykładowo dla użytkowników Twittera nie miało znaczenia miejsce, z którego aktualizują swój status. Wielu z nich robiło to podczas prowadzenia samochodu, w restauracjach czy nawet w łazience.

Więcej informacji o badaniu na stronie Retrevo Gadgetology.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.