Wirtualna rzeczywistość to przyszłość komputerów. To niemal pewne

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość komputerów. To niemal pewne08.06.2016 17:30
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

Jeśli ktoś rzeczywiście chce dowiedzieć się, jak wygląda "przeciętny" pecet do grania, to nie ma lepszego źródła niż wyniki anonimowych ankiet, przeprowadzanych na użytkownikach platformy Steam - największego, cyfrowego sklepu z grami na świecie.

Niedawno pisaliśmy o ciekawym przedsięwzięciu, jakie zrealizował Pałac Kultury i Nauki oraz HTC. Wystarczy założyć na głowę gogle Vive i rozpocząć zabawę. _ Horyzont historii _ to interaktywny wehikuł pozwalający na wirtualne przenoszenie się w czasie.

UEFA zdradziła, że w trakcie Euro 2016. które rozpocznie się 10 czerwca we Francji, użyje kamer Nokii do filmowania meczów w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki kamerom OZO (koszt pojedynczej sztuki to 60 tys. dolarów) organizacja będzie w stanie nagrywać finałowe rozgrywki wewnątrz stadionów. Dla kibiców będzie to wyjątkowa okazja do obserwowania akcji z wybranego przez siebie kąta. Można powiedzieć, że to idealny dowód na to, że technologia wirtualnej rzeczywistości w parze z możliwością nagrywania i odtwarzania filmów w 360 stopniach są idealnym połączeniem.
UEFA rozważa uruchomienie specjalnego kanału na YouTube, na którym udostępnione zostaną zarejestrowane nagrania. Prawdopodobnie nie będą to całe mecze, lecz jedynie fragmenty spotkań lub migawki zza kulis.

Zobacz także: Tak ludzie reagują na wirtualną rzeczywistość! Jak ty byś się zachował?

Trening z gwiazdą koszykówki w VR, koncert w VR. Wirtualna rzeczywistość to także szkolenia, nauka, wycieczki w przeszłość i wiele innych.

Zobacz także: *Świat w 360 stopniach - tornado, mysliwiec, głębiny i wiele więcej* Jeśli ktoś rzeczywiście chce dowiedzieć się, jak wygląda "przeciętny" komputer do grania, to nie ma lepszego źródła niż wyniki anonimowych ankiet, przeprowadzanych na użytkownikach platformy Steam - największego, cyfrowego sklepu z grami na świecie.

Firma Valve opublikowała niedawno wyniki badania na graczach, przeprowadzone w maju 2016. Wynika z nich, że 0,09 proc. użytkowników korzysta już z gogli HTC Vive, a 0,03 proc. zdecydowało się na zakup Oculusa. Biorąc pod uwagę krótki czas, jaki minął od premiery obydwu urządzeń oraz to, że producenci obu sprzętów tuż po ich premierze nie potrafili poradzić sobie z ogromną liczbą zamówień przedpremierowych (Oculus zresztą nie poradził sobie z nią do tej pory), wynik ten jest całkiem niezły. Bardzo interesuje nas również to, jak wyglądać będą te procenty za rok.

Z innych ciekawostek na temat użytkowników platformy Steam: najpopularniejszym systemem jest Windows 10, najczęściej stosowaną rozdzielczością jest Full HD, najchętniej wybieraną przez graczy korzystających z platformy Valve jest GeForce GTX 970, a najpopularniejszymi grami są Dota 2, Counter-Strike:Global Offensive i Team Fortress 2. Wszystkie trzy tytuły należą do Valve.

Mieliście już swoją pierwszą przygodę z wirtualną rzeczywistością?

słk

WP / chip

Zobacz także: Wirtualna rzeczywistość jeszcze bliżej niż na wyciągnięcie ręki. Bezkonkurencyjne gogle HTC Vive

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.