WiFi w pociągach będzie płatne

WiFi w pociągach będzie płatne27.01.2014 10:00
Źródło zdjęć: © PAP / Darek Delmanowicz

PKP Intercity i T-Mobile Polska zawarły formalnie umowę o współpracy, będącą konsekwencją rozstrzygniętego w grudniu ubiegłego roku przetargu na dostarczenie pasażerom Intercity dostępu do internetu i usług multimedialnych.

Na mocy tej umowy w ciągu 3 miesięcy T-Mobile zainstaluje hotspoty w 30 wagonach Intercity, a w ciągu kolejnych 9 miesięcy w następnych 270 wagonach.

_ - W umowie jest opcja na jeszcze 150 wagonów pendolino. Jeżeli T-Mobile zdecyduje się zaopatrzyć je w usługę, to zasięg WiFi będzie dostępny w mniej więcej 1/3 naszego taboru. Nie potrafimy jeszcze ocenić, jaka to będzie liczba osób, ponieważ jeszcze nie ustaliliśmy priorytetowych tras. Oczywiście, będą to nasze główne połączenia, w tym trasy zagraniczne. W ciągu roku Intercity przewozi ponad 30 mln pasażerów _ - powiedział Marcin Celejewski, (od wczoraj) prezes zarządu PKP Intercity.

Wspomniane trasy to Trójmiasto-Warszawa-Katowice/Kraków, Szczecin-Poznań-Warszawa, Poznań-Wrocław-Katowice-Bielsko Biała, Warszawa-Wiedeń-Villah, Warszawa-Praga, Warszawa-Berlin oraz Warszawa-Kolonia-Amsterdam.

_ - Zaopatrujemy pociągi Intercity w WiFi w ramach barterowej umowy w zamian za powierzchnię reklamową, jaką dysponuje PKP Intercity. Na początku dostęp dla wszystkich pasażerów będzie za darmo. Kiedy zakończymy wdrożenie zastanowimy się nad dalszą strategią dla tej usługi. Ja kształt jest po naszej stronie, przy czym jesteśmy zobowiązani do zapewnienia darmowych usług dla minimum 10 proc. pasażerów. Z pewnością w tej grupie znajdą się klienci sieci T-Mobile _ - powiedział Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile, podczas konferencji prasowej.

Operator musi zagwarantować dostęp minimum 1,5 Mb/s pomiędzy terminalem a hotspotem. Dosył sygnału do hotspota będzie realizowany przede wszystkim w mobilnej sieci T-Mobile.

_ - Od strony jakości usług zakładamy, że klient T-Mobile - po wejściu do wagonu i zalogowaniu do hotspota - powinien nie zauważyć różnicy pomiędzy jakością transmisji w porównaniu z siecią mobilną. To spore wyzwanie z powodu znacznego zagęszczenia terminali w jednym miejscu _ - powiedział Miroslav Rakowski. Technologię mobilnych hotspotów dostarczy T-Mobile brytyjska firma Nomad Digital.

Poza dostępem do internetu, T-Mobile udostępni w wagonach Intercity webowy serwis wideo z filmami (40 pozycji), serialami (15 pozycji) i programami dla dzieci (10 pozycji). Multimedia udostępniane będą z serwerów wideo instalowanych w każdym wagonie.

Wartość wdrożenia usług T-Mobile ocenia na ponad 8. mln zł. Dzisiaj projekt ma dla operatora charakter głównie promocyjny. Dlatego nie przesądzona jest sprawa przyszłych opłatach za dostęp. Podobne jest podejście Intercity, które walczy o pasażerów na trasach międzymiastowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.