Więcej osób ginie od robienia selfie, niż od ataku rekina

Więcej osób ginie od robienia selfie, niż od ataku rekina22.09.2015 16:19
Źródło zdjęć: © chip.pl

Hideto Ueda to 66-letni japoński turysta, który zginął w wyniku obrażeń odniesionych podczas upadku ze schodów prowadzących do świątyni Taj Mahal. Ueda potknął się, bo był skupiony na pozowaniu do zdjęcia typu selfie.

Hideto Ueda to 66-letni japoński turysta, który zginął w wyniku obrażeń odniesionych podczas upadku ze schodów prowadzących do świątyni Taj Mahal. Ueda potknął się, bo był skupiony na pozowaniu do zdjęcia typu selfie.

Japończyk to już dwunasta ofiara selfie w tym roku. Od ataku rekinów zginęło w 201. roku osiem osób. To o cztery mniej, niż ci którzy zginęli ryzykując własnym życiem dla lepszego ujęcia. Na pierwszym miejscu wśród przyczyn zgonu znajduje się upadek, jednak już na drugim miejscu znajdują się wypadki związane z ruchem pojazdów. Do uszkodzenia ciała dochodzi np. podczas robienia zdjęć z okien pociągów, ale także wtedy, kiedy próbujemy fotografować samych siebie na tle nadjeżdżających samochodów, pociągów itp.

W związku z nieodpowiedzialnym zachowaniem ludzi, coraz więcej odwiedzanych przez nich atrakcji turystycznych zmienia przepisy obowiązujące na ich terenie i zakazuje na przykład korzystania z kijków do selfie. Tak postąpił park Yellowstone, który po pięciu niebezpiecznych incydentach z bizonami wydał specjalne ostrzeżenie dla turystów. Park Colorado zamknął swoje podwoje dla turystów, ponieważ nagminnie robili oni niebezpieczne selfie z niedźwiedziami. Opisana na stronach Wikipedii lista śmiertelnych w skutkach zdjęć może przerazić. Ludzie giną przez własną nieuwagę i głupotę –. przyczyną jest wypalenie broni, zaatakowanie przez zwierzęta, upadek i wiele innych.

Rosyjskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych również dostrzegło problem. Wydało ono specjalną broszurę, która ostrzega przed opłakanymi skutkami, do jakich mogą doprowadzić selfie. Pod hasłem „Selfie może kosztować cię życie”. pokazywane są miejsca i sytuacje, w których trzeba zachować szczególną ostrożność.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Pęd za świetnym zdjęciem i popularnością w serwisach społecznościowych popycha wiele osób do ekstremalnych, a tym samym niebezpiecznych zachowań. Przykładów nie trzeba szukać daleko. Nie tak dawno temu, jeden z polskich fanów AC/DC, próbował zrobić selfie podczas skoku z mostu do Wisły.

Selfie tak, ale nie za wszelką cenę. Pamiętaj o tym, kiedy następnym razem wyciągniesz telefon, aby zrobić sobie świetną fotkę na Facebooka albo Instagrama.

Źróło: Chip.pl/Wirtualna Polska/The Telegraph

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.