Więcej e-booków niż książek drukowanych

Więcej e-booków niż książek drukowanych21.07.2010 15:54
Źródło zdjęć: © Jupiter Images

Według raportu opublikowanego przez firmę Amazon cyfrowe książki przeżywają apogeum popularności, przynajmniej jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Największy na świecie internetowy sklep detaliczny sprzedaje obecnie więcej książek elektronicznych niż tradycyjnych.

W ubiegłym tygodniu na 10. sprzedanych książek drukowanych przypadało 180 e-książek. W ciągu minionych trzech miesięcy ten stosunek wynosił odpowiednio 100 do 143. W pierwszej połowie 2010 roku sprzedaż cyfrowych książek w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego uległa potrojeniu.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiter Images)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiter Images)

Amazon nie podaje liczb bezwzględnych, ale podpiera własne statystyki danymi stowarzyszenia Association of American Publishers. Według raportu Związku Amerykańskich Wydawców sprzedaż e-książek w maju wzrosła o 16. procent, a w porównaniu rok do roku o 207 procent. Statystyki Amazona nie uwzględniają książek bezpłatnych – czyli np. tytułów, w przypadku których prawa autorskie przestały już obowiązywać. Bierze się za to pod uwagę książki konwencjonalne, niemające odpowiedników w postaci elektronicznej. Wyniki sprzedaży książek dla czytnika Kindle Amazon porównuje jedynie z wydaniami w twardej okładce – wydań kieszonkowych w zestawieniu nie ujęto.

Według szefa koncernu przyczyną takiego wzrostu popularności było obniżenie cen czytnika e-książek Kindle, który w USA przeceniono z 259 na 189 dolarów. Być może przyczyną zwiększonej sprzedaży e-książek jest to, że tytuły dla Kindle'a można pobierać także na inne urządzenia, np. komputery, iPhone'y, iPady czy telefony z systemem operacyjnym Android. Amazon nie podał wyników sprzedaży Kindle'a, twierdząc jedynie, że jest to najpopularniejszy artykuł w sklepie.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.