Walentynki 2020. Paypal: aż 40 procent prezentów kupowanych jest online

Walentynki 2020. Paypal: aż 40 procent prezentów kupowanych jest online14.02.2020 09:42
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

W tym roku aż 40 procent zakochanych konsumentów na świecie kupuje walentynkowy prezent za pomocą urządzeń mobilnych. Wielu z nich rezygnuje też z globalnych marek, zwracając większą uwagę na kwestie etyczne i ekologiczne - wynika ze statystyk PayPal.

Walentynki 2020 to kolejna okazja, aby wybrać się na zakupy w poszukiwaniu wyjątkowego prezentu. Szał zakupowy trwa od początku lutego, a jak wynika ze statystyk PayPal, aż 40 procent zakochanych konsumentów wręczy dziś swojej drugiej połówce prezent zamówiony online.

Według PayPala, do małych, lokalnych internetowych sklepów oferujących oryginalne prezenty, klientów z reguły prowadzi chęć personalizacji, a także posiadania czegoś unikatowego. Wybór upominków za pomocą urządzeń mobilnych to rozwiązanie najczęściej stosowane przez zabieganych oraz spóźnialskich.

Konsumenci coraz częściej rezygnują również z globalnych marek, kierując się kwestiami etycznymi i ekologicznymi. Jak wynika z danych amerykańskiej firmy analitycznej Nielsen, aż 80 procent klientów uważa, że firmy powinny wspierać ochronę środowiska. Ponadto dwie trzecie kupujących deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy.

Zakochani wybierają produkty cyfrowe

- Walentynki to idealna okazja by wybierając oryginalne prezenty wesprzeć małe i średnie e-sklepy. Jako że małe firmy zazwyczaj inwestują swoje zyski we własny biznes, zatrudniają pracowników z okolicy i zaopatrują się w danym regionie, to także działanie na rzecz lokalnej ekonomii - ocenia Marcin Glogowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

- W PayPal robimy to codziennie dając firmom każdego rozmiaru i na całym świecie szereg narzędzi usprawniających ich sprzedaż online. Dodatkowo, nasze logo jest gwarancją dla każdego kupującego, że tutaj może bezpiecznie nabyć swój wymarzony prezent - dodaje.

Konsumenci coraz rzadziej decydują się na zakupy w sklepach stacjonarnych, a książki, filmy, czy gry z okazji Dnia Zakochanych nie są już tak popularnym wyborem jak kiedyś. Rośnie z kolei liczba subskrybentów serwisów streamingowych. Obecnie korzysta z nich już 43 procent Polaków. Produkty cyfrowe, to znakomita opcja dla tych zakochanych, którzy przypominają sobie o Walentynkach w ostatniej chwili. Te dotrą do nich w kilka sekund, wspierając również ekologię - nie wymagają bowiem transportu, a także plastikowego opakowania.

Szał walentynkowych prezentów, to wciąż popularne zjawisko na całym świecie. Jak wynika z danych zebranych przez stowarzyszenie handlu detalicznego National Retail Federation, w ubiegłym roku wydatki związane z Dniem Zakochanych w samych Stanach Zjednoczonych wyniosły 20,7 mld dolarów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.