Wacom - wielkie otwarcie na użytkownika

Wacom - wielkie otwarcie na użytkownika18.09.2007 16:30

Koncern Wacom świętuje 25. rocznicę powstania. Wydarzenie to stało się okazją do zaproszenia dziennikarzy z całego świata do siedziby firmy w Krefeld pod Düsseldorfem, gdzie szefowie spółki ujawnili zgromadzonym swoją wizję działalności na najbliższą przyszłość oraz środki do jej realizacji. My również mieliśmy w Niemczech swojego wysłannika. Oto, co zanotował.

Po 25 latach funkcjonowania na rynku rozwiązań dla profesjonalnych grafików i projektantów kierownictwo Wacom postanowiło zmienić filozofię działania koncernu. Odzwierciedleniem nowej wizji działalności firmy ma być zarówno nowe hasło promocyjne ( "Open up. Sense more" - Otwórz się. Czuj więcej ), jak i nowy logotyp. Szefostwo firmy ma nadzieję, iż dzięki szerszemu otwarciu na rynek konsumencki, szersze grono użytkowników zyska dostęp do proponowanych przez Wacom rozwiązań. Do takiej filozofii przedstawiciele firmy przekonywali podczas multimedialnej prezentacji.

Z kuluarowych rozmów z branżowymi dziennikarzami z Polski i zagranicy można było wysnuć wniosek, że w kwestii technologii produkcji tabletów Wacom nie może juz zbyt wieloma rzeczami zaskoczyć. Mimo to, przedstawiciele mediów zgromadzeni we wnętrzu niegdyś protestanckiego kościoła, obecnie zaadaptowanym na potrzeby konferencyjne, oczekiwali niecierpliwością prezentacji nowości produktowych.

Źródło zdjęć: © Pierwszy tablet Bamboo wprowadzony został w maju br.
Źródło zdjęć: © Pierwszy tablet Bamboo wprowadzony został w maju br.

I doczekali się - ogłoszono bowiem poszerzenie linii tabletów piórkowych Bamboo. To właśnie ma być produkt, dzięki któremu Wacom chce mocniej zaistnieć na rynku konsumenckim. Efekty nowej filozofii firmy widać w zaprezentowanych spotach reklamowych - kładą one nacisk nie na stosowane w tabletach technologie, ale na prostotę obsługi urządzeń oraz zachęcają do większej kreatywności ( tę kreatywność mają oczywiście oddawać tablety Bamboo ).

Źródło zdjęć: © Bamboo One
Źródło zdjęć: © Bamboo One

Marka Bamboo ( słowo oznaczające w j. angielskim bambus ) znana jest już od jakiegoś czasu - w maju br. do sprzedaży trafiły pierwsze tablety z tej rodziny, przeznaczone głownie do zastosowań biurowych ( prezentacje, praca z dokumentami pakietu MS Office, itp. ). Od poniedziałku 1. września rodzina Bamboo jest szersza o dwa kolejne modele - One oraz Fun. Pierwszy z wymienionych to tani tablet do zadań edukacyjnych, który zdaniem producenta spełni się w roli narzędzia dla zupełnie nowych lub najmłodszych użytkowników. Dzięki niemu dzieci będą mogły łączyć zabawę z nauką i poznawać świat nowoczesnych technologii.

Źródło zdjęć: © Bamboo Fun
Źródło zdjęć: © Bamboo Fun

Z kolei Fun to produkt przeznaczony dla bardziej profesjonalnych użytkowników, zajmujących się - na własne potrzeby - fotoedycją i retuszem zdjęć czy niekomercyjnym projektowaniem grafiki. Bamboo Fun, z racji nowocześniejszej technologii ( a co za tym idzie - szerszych możliwości ) oraz konkurencyjnej ceny, może nawet zastąpić na rynku tablety z serii Graphire, obecnie zajmujące niższą półkę w ofercie Wacom. Fun dostępny będzie w dwóch różnych wielkościach, A5 i A6. podczas gdy pozostałe urządzenia z serii Bamboo to tablety formatu A6 ( przy czym wszystkie z wyjątkiem modelu One to tablety o panoramicznych proporcjach boków ). Ich szczegółowe porównanie prezentujemy w tabeli.

Źródło zdjęć: © Seria tabletów Bamboo - porównanie modeli
Źródło zdjęć: © Seria tabletów Bamboo - porównanie modeli

Tablet Bamboo One wyceniono na 199 zł z VAT, Bamboo kosztuje 319 zł brutto, natomiast Bamboo Fun A6 jest dostępny w cenie 379 zł, zaś Fun A5 - 779 zł.

Podczas konferencji Wacom zaprezentował też kilka prototypowych urządzeń, jednak z racji tego, że znajdują się one wciąż na etapie rozwoju, a także dlatego, iż pracownicy koncernu prosili nas na razie o dyskrecję, nie będziemy szerzej o nich wspominać. Możemy jednak chyba uchylić rąbka tajemnicy mówiąc, iż jeden z prototypów nie ma nic wspólnego z tworzeniem grafiki...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.