W trakcie diety lepiej nie korzystać z fitnessowych gadżetów. Ciekawy eksperyment

W trakcie diety lepiej nie korzystać z fitnessowych gadżetów. Ciekawy eksperyment03.10.2016 09:30
Źródło zdjęć: © Lokalizacja.info

Fitnessowe gadżety, takie jak opaski liczące przebyty dystans, pozwalają zrzucić zbędne kilogramy? Tak, ale… lepsze rezultaty można osiągnąć bez nich.

Wydawać by się mogło, że powinno być odwrotnie. W końcu [ fitnessowy gadżet ]( to dodatkowa motywacja do ruchu. Poza tym ciągle jesteśmy nagradzani, widzimy postęp - coraz więcej przebytych kilometrów, coraz więcej spalonych kalorii. Okazuje się, że nie zawsze wynik będzie lepszy niż u osób, które z podobnych technologicznych rozwiązań nie korzystają.

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Johna Jakicica z uniwersytetu w Pittsburghu. W eksperymencie udział wzięło prawie 500 osób w wieku od 18 do 35 lat. Części z nich wręczono fitnessowe gadżety mierzące ruch, część ćwiczyła i była na diecie bez nich. I co najdziwniejsze, to ci drudzy osiągnęli lepsze efekty. Bez dodatkowych urządzeń zrzucili średnio 5,89 kg, podczas gdy “nowocześni” tylko 3,62 kg. Różnica może nie jest wielka, ale jest.

Prowadzący eksperyment Jakicic stwierdza, że czasami fitnessowe opaski mogą odnieść efekt odwrotny od zamierzonego. Użytkownicy widząc, że nie zbliżają się do postawionego przed nimi celu - np. przejścia określonej liczby kroków - łatwiej się poddawali. “Muszę zrobić X km, a mam mało czasu? To nie wyjdę wcale, bo i tak nie zrobię tyle, ile trzeba”. - cóż, łatwo sobie wyobrazić takie podejście.

Poza tym technologia usypiała czujność. Wiedza, że przebiegło się tyle i tyle kilometrów, spalając tyle i tyle kalorii, sprawiała, że odchudzający *przestali kontrolować co i w jakich ilościach jedzą. *Monitorowanie [ aktywności ]( jedno, trzeba też analizować jedzenie.

_ ab _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.