W Polsce zostało ponad 4200 budek telefonicznych. Orange chce zlikwidować wszystkie

W Polsce zostało ponad 4200 budek telefonicznych. Orange chce zlikwidować wszystkie20.09.2016 13:17
Źródło zdjęć: © PAP - Darek Delmanowicz

Już dziś trudno natrafić jeszcze na budkę telefoniczną, w przyszłym roku będzie to niemożliwe. Orange zamierza wszystkie zdemontować.

Obecnie budki telefoniczne znaleźć można przede wszystkim w szpitalach i więzieniach. W sumie pozostało ich ponad 4200. Każda gmina “dysponuje” jednym aparatem. Ale w 2017 roku się to zmieni, bo Orange zamierza wszystkie budki telefoniczne zlikwidować. Potwierdził to na swoim blogu rzecznik operatora.

“Nikt nie lubi dopłacać do interesu” - tak rzecznik Orange pisał w lipcu na Twitterze, komentując fakt, że w Warszawie pozostała tylko jedna budka. O tym, że aparaty to relikt przeszłości, najlepiej świadczą Światowe Dni Młodzieży w Krakowie.
- Na prośbę organizatorów zainstalowaliśmy na Błoniach 12 automatów telefonicznych na monety - złotówki i euro. Pielgrzymi wykonali z nich… 125 rozmów. W tym samy czasie tylko w sieci Orange mieliśmy 7,4 mln minut rozmów komórkowych i 31,145 mln wysłanych SMS-ów - czytamy na blogu.

Wcześniej wydawało się, że ratunkiem dla dobrze kojarzących się budek telefonicznych może być internet. Na przykład w Nowym Jorku stare automaty przerobiono na hotspoty. To jednak nie był trafiony pomysł - w punktach “‘ludzie pili alkohol, korzystali z narkotyków i wyświetlali pornografię”. Nic więc dziwnego, że spółka postanowiła zawiesić dostęp do internetu.

W Polsce na szczęście nikt imprez przy budkach nie urządzał, ale również nie można powiedzieć, by pomysł przerabiania ich na hotspoty był sensowny. Po pierwsze, to dużo kosztuje - w Olsztynie zapłacono za to 303 tysiące złotych. Po drugie, raczej się nie opłaca - w polskich miastach i tak mamy mnóstwo miejsc z darmowym dostępem do sieci, a na dodatek internetowe pakiety kosztują grosze. Płacąc mało, mamy szybki internet, więc po co korzystać z wolnego i ograniczonego czasowo w budkach?

Nawet proste w obsłudze telefony komórkowe są bardzo tanie, więc argument “starsi ludzie nie posiadają smartfonów”. też łatwo obalić. Możemy mieć sentyment do budek telefonicznych, ale nie da się ukryć - już ich nie potrzebujemy.

Zresztą, za czym tu płakać - naprawdę chcielibyście znowu tak dzwonić?

_ ab _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.