W 2007 roku RIM sądził, że iPhone to żart

W 2007 roku RIM sądził, że iPhone to żart04.01.2011 22:20

Pierwszy iPhone wywołał panikę w RIM, koncernie produkującym smartfony BlackBerry - przekazał serwisowi Electronista były pracownik firmy. Inżynierowie RIM nie mogli uwierzyć, że zaprezentowane urządzenie jest prawdziwe.

Pierwszy iPhone wywołał panikę w RIM, koncernie produkującym smartfony BlackBerry - przekazał serwisowi _ Electronista _ były pracownik firmy. Inżynierowie RIM nie mogli uwierzyć, że zaprezentowane urządzenie jest prawdziwe.

Specjaliści RIM stwierdzili, że to nie możliwe by wyprodukować telefon zaprezentowany przez Jobsa na konferencji. Wielki dotykowy ekran i aż tak płynnie działające menu wymagały ich zdaniem potężnego procesora, który momentalnie pochłonąłby każdą baterię.

Źródło zdjęć: © (fot. BlackBerry)
Źródło zdjęć: © (fot. BlackBerry)

_ Wyobraźcie sobie jak zdziwili się inżynierowie RIM, gdy pierwszy raz rozkręcili iPhone'a i odkryli, że telefon był jedną wielką baterią z przyczepioną do niej maleńką płytą główną. _

Były inżynier RIM stwierdził też, że RIM, jak i wielu innych producentów, takich jak Nokia, Motorola czy Palm miało tę samą, samobójczą postawę. Uparcie twierdzili oni, że na więcej funkcji czy technologii bezprzewodowych zawsze będzie za mało baterii.

RIM zabrał się do prac nad BlackBerry Storm dopiero po tym jak Apple pokazał, że da się zrobić taki sprzęt. Kanadyjska firma zaprezentowała swój pierwszy dotykowy smartfon pod koniec 2008 roku - prawie dwa lata po Apple. Storm, pozbawiony funkcji multitouch i przeglądarki internetowej z prawdziwego zdarzenia, nie był żadną konkurencją dla iPhone'ów.

Przez lata RIM był czołowym dostawcą smartfonów, z drugą po Nokii ilością sprzedawanych urządzeń. Teraz Apple stopniowo wyprzedza kanadyjską firmę, a do walki o klientów przystąpił też Android. Ten ostatni już teraz stanowi większość sprzedaży sieci Verizon gdy chodzi o smartfony, podczas gdy jeszcze rok temu to właśnie urządzenia BlackBerry pełniły tę rolę.

[

]( # ) RIM zapowiedział agresywną walkę o rynek w 2011 roku, jednak wszystko co zamierza zrobić (oprócz tabletu BlackBerry PlayBook), owiane jest tajemnicą. Aktualnie jedyną bronią RIM jest zaprezentowany na wakacjach BlackBerry Torch - smartfon ciekawy, tylko czy aby na pewno wystarczająco dobry by walczyć z konkurencją?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.