Użytkownicy smartfonów rzadko używają ich do rozmów

Użytkownicy smartfonów rzadko używają ich do rozmów03.06.2011 10:52
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Użytkownicy smartfonów wysyłają SMS-y i MMS-y, grają w gry, użytkują mobilny dostęp do Internetu i aplikacje bankowe, słuchają plików audio. Najrzadziej używają ich do komunikacji telefonicznej - takie są wyniki badań naukowych

Użytkownicy smartfonów wysyłają SMS-y i MMS-y, grają w gry, użytkują mobilny dostęp do internetu i aplikacje bankowe, słuchają plików audio. Najrzadziej używają ich do komunikacji telefonicznej - takie są wyniki badań naukowych - twierdzi CNN.

Według londyńskiej firmy analitycznej TNS Global Market Research, rozwój i zaawansowane funkcje nowych telefonów komórkowych sprawiły, że użytkownicy stosują je jako swoiste "mobilne centra multimedialne" umożliwiające dostęp do internetu, przeglądanie plików graficznych, wykonywanie zdjęć i filmów i słuchanie plików audio. Nie używają ich jednak jako telefonów. Użytkownicy smartfonów, w porównaniu do użytkowników prostszych telefonów komórkowych, rozmawiają znacznie mniej.

Źródło zdjęć: © (fot. Thinkstockphotos)
Źródło zdjęć: © (fot. Thinkstockphotos)

Potwierdzają to badacze z firmy J.D. Power and Associates, według których ilość połączeń głosowych spada lub utrzymuje się na tym samym niskim poziomie. Według ostatniego badania przeprowadzonego wiosną br. przez tą firmę, użytkownicy telefonów komórkowych odebrali średnio w ciągu 4. godzin 21 połączeń lub wiadomości głosowych, wysłali 55 SMS-ów, 15 razy sprawdzili skrzynkę e-mailową i 10 razy surfowali po internecie. Tego typu działania czterokrotnie przekroczyły ilość odebranych bądź nawiązywanych połączeń głosowych.

Jak uważają analitycy firmy, ostrzeżenie WHO iż telefony komórkowe mogą mieć związek ze zwiększoną zachorowalnością na raka, może tylko wzmocnić tę tendencję - na wszelki wypadek użytkownicy będą wykonywali jeszcze mniej połączeń głosowych.

Według badań Pew Internet and American Life Project, 25 proc. Amerykanów posiadających dostęp do internetu w ogóle nie dokonała w 2010 roku innych połączeń głosowych jak przy pomocy komunikatorów Voice over IP, takich jak Skype. Jest to wzrost o 8 proc. w stosunku do 2009 roku.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.