Ulubieńcy polskich internautów

Ulubieńcy polskich internautów13.07.2010 11:52
Źródło zdjęć: © Wikinedia CC - ABach / Siedlaro / Sławek

Oto ranking najpopularniejszych profili śledzonych przez użytkowników serwisu Nasza Klasa (obecnie nk.pl) w 3 kategoriach: drużyny piłkarskie, miasta i osoby. Czy mistrzowie świata w piłce nożnej są najpopularniejszą drużyną wśród polskich internautów? Które miasto jest zdaniem użytkowników NK najbardziej warte uwagi i kto z polskich celebrytów potrafi przyciągnąć swoimi wpisami na Śledziku dziesiątki tysięcy czytelników?

Oto ranking najpopularniejszych profili śledzonych przez użytkowników serwisu Nasza Klasa (obecnie nk.pl) w 3 kategoriach: drużyny piłkarskie, miasta i osoby. Czy mistrzowie świata w piłce nożnej są najpopularniejszą drużyną wśród polskich internautów? Które miasto jest zdaniem użytkowników NK najbardziej warte uwagi i kto z polskich celebrytów potrafi przyciągnąć swoimi wpisami na Śledziku setki tysięcy czytelników?

Najpopularniejsze drużyny mundialu

Do końca czerwca ponad 15. tys. internautów dodało do obserwowanych profili na Śledziku, oficjalne konto Piłkarskich Mistrzostw Świata w RPA. Dużą popularnością cieszą się również profile poszczególnych drużyn biorących udział w Mundialu. Okazuje się, że najbardziej fani ukochali... Hiszpanów - to właśnie profil piłkarzy z kraju flamenco śledzi najwięcej użytkowników.

Ponad 156 tys. użytkowników Naszej-Klasy śledziło i komentowało rozgrywki na oficjalnym profilu "Mundial 2010 w RPA”. Okazało się, że fani niezmiennie kochają Brazylijczyków... jednak nie tak jak Hiszpanów i Argentyńczyków. Spośród profili drużyn narodowych, biorących udział w Mundialu, największą liczbę "śledzących" ma właśnie drużyna Hiszpanii - ponad 45 tys. Pupilek kibiców - gorąca Brazylia znalazła się dopiero na 3 miejscu, zyskując dwukrotnie mniejszą liczbę fanów od lidera rankingu (blisko 27 tys.), jednak z niewielką stratą do Argentyny, która uplasowała się na drugim miejscu - różnica wyniosła zaledwie 58. fanów.

Źródło zdjęć: © Najpopularniejszą drużyną piłkarską wśród polskich internautów jest reprezentacja Hiszpanii (fot. AFP)
Źródło zdjęć: © Najpopularniejszą drużyną piłkarską wśród polskich internautów jest reprezentacja Hiszpanii (fot. AFP)

Pozostałe wyniki:

4. Drużyna Portugalii - 24 647 tys.
5. Drużyna Holandii - 19 024 tys.
6. Drużyna Anglii - 17 768 tys.
7. Drużyna Niemiec - 16 511 tys.
8. Drużyna Włoch - 13 221 tys.
9. Drużyna Francji - 11 261 tys.
10. Drużyna Wybrzeża Kości Słoniowej - 10 541 tys.

Najpopularniejsze polskie miasta

Czarnym koniem czerwca okazał się "Magiczny Kraków", który spektakularnie wskoczył na pierwsze miejsce rankingu, uzyskując blisko 112 tys. śledzących. Wszystko może się jednak jeszcze zmienić w najbliższych dniach, bowiem zdetronizowany Wrocław traci do Krakowa niecałe 2 000 fanów. Trzecim najpopularniejszym miastem jest Słupsk, który traci jednak do prowadzącej dwójki ponad 7. tys. fanów.

Źródło zdjęć: © Kraków odebrał tytuł najpopularniejszego miasta Wrocławowi (fot. PAP - Jacek Bednarczyk)
Źródło zdjęć: © Kraków odebrał tytuł najpopularniejszego miasta Wrocławowi (fot. PAP - Jacek Bednarczyk)

Pozostałe wyniki:

4. Częstochowa - 39 721 tys.
5. Zgierz - 31 537 tys.
6. Bydgoszcz - 30 475 tys.
7. Jelenia Góra - 30 402 tys.
8. Zgorzelec - 29 197 tys.
9. Pączków (opolskie) - 28 625 tys.
10. Kołobrzeg - 25 663 tys.

Najpopularniejsi polscy celebryci

Wygląda na to, że użytkownicy Naszej-Klasy najbardziej lubią się śmiać - liczba śledzących "Kabaret Łowcy.B” przekroczyła już dawno pół miliona i wielkimi krokami zbliża się do 600 tys.! Śledzący niezmiennie lubią też Agnieszkę Włodarczyk - ponad 423 tys. fanów oraz Krzysztofa Ibisza, którym interesuje się blisko 34. tys. internautów. Kolejne miejsca, to również mniejsze różnice popularności, wynoszące po kilka tysięcy śledzących. Ponadto w tej kategorii lista wpisów nie jest tak bardzo skorelowana z popularnością jak np. w przypadku miast, a o wyborze śledzonej gwiazdy decydują często osobiste sympatie.

Źródło zdjęć: © Najpopularniejsze polskie gwiazdy to Łowcy .B, Agnieszka Włodarczyk i Krzysztof Ibisz (fot. Wikinedia CC - ABach / Siedlaro / Sławek)
Źródło zdjęć: © Najpopularniejsze polskie gwiazdy to Łowcy .B, Agnieszka Włodarczyk i Krzysztof Ibisz (fot. Wikinedia CC - ABach / Siedlaro / Sławek)

Pozostałe wyniki:

4. Mrozu - 297 573 tys.
5. Łukasz Zagrobelny - 282 853 tys.
6. Robert Moskwa - 245 021 tys.
7. Adam Małysz - 241 942 tys.
8. Mikołaj Krawczyk - 179 499 tys.
9. Jarosław Kret - 160 739 tys.
10. Piotr Rubik - 156 992 tys.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.