Ty jeszcze zastanawiasz się, czy wróci lato - oni już puszczają "Last Christmas"

Ty jeszcze zastanawiasz się, czy wróci lato - oni już puszczają "Last Christmas"08.10.2018 10:06
Źródło zdjęć: © Youtube.com

"Naprawdę chcecie mi powiedzieć, że na początku października ktoś słucha świątecznych piosenek?". Tak, też bym w to nie uwierzył. Ale wykres Google Trends jest bezlitosny - właśnie zaczął się powolny maraton puszczania klasyku grupy Wham!

Pierwsze oznaki nadchodzących świąt Bożego Narodzenia od dawna kojarzą się głównie z popkulturą lub komercją. Na długo przed pojawieniem się kolorowych ozdób na ulicach, zobaczymy zimowe reklamy Coca-Coli, usłyszymy nachalne radiowe reklamy o prezentach dla bliskich albo usłyszymy kultowy utwór. Kawałek, który stał się jednocześnie symbolem i parodią grudniowych świąt - "Last Christmas" grupy Wham! z Georgem Michaelem na wokalu.

Zaczęło się...

Nie wierzycie, że "to się już dzieje"? No to patrzcie w obrazek poniżej, wyciągnięty z Google Trends. Od kilku lat na początku jesieni, słupek wyszukiwań "Last Christmas" powoli idzie w górę. Zaczynają go zapewne świąteczni romantycy albo dowcipnisie, którzy prześcigają się, kto wcześniej odpali utwór na cały regulator, żeby sprawdzić reakcję otoczenia, w momencie gdy do świąt jeszcze parę miesięcy.

Źródło zdjęć: © Google Trends
Źródło zdjęć: © Google Trends

I bardzo wyraźnie widać, że trend ani na chwilę nie ustaje, zmierzając do potężnej kulminacji w okresie między 25 grudnia i Sylwestrem, kiedy od kawałka nie da się uwolnić, bo leci w prawie każdym radiu, w telewizji, a nasi znajomi przypominają go codziennie na Facebooku, w szkole, w pracy, na imprezie, "opłatku". I my sami padamy ofiarą manii, mimowolnie, czy kochamy, czy nienawidzimy tego klasyku, też zaczynamy go nucić, puszczać, wklejać, "szerować".

Kto kocha "Last Christmas" najbardziej

Podkreślę raz jeszcze to "my", bo Google Trends pokazuje również, że narodem, który najchętniej szuka tej piosenki w sieci, są Polacy. Dumnie okupujemy pierwsze miejsce, zostawiając daleko, daleko w tyle inne nacja. Na drugim miejscu Armenia z aż o połowę mniejszym zainteresowaniem utworem. Dalej Kirgistan, Japonia, Kazachstan. Wielka Brytania dopiero na miejscu 27.

Ok, nie będę utrudniał - oto on. Słuchajcie lub hejtujcie

Jeszcze lepiej wygląda to, gdy zobaczymy wyszukiwania wg miast. Polska "przejęła" pierwsze 10 miejsc! Kolejno: Poznań, Lublin, Katowice, Gdańsk, Bydgoszcz, Warszawa, Szczecin, Łódź, Kraków i Wrocław. Dopiero od 11 zaczynają się zagraniczne miasta - Erywań w Armenii czy Jokohama w Japonii.

Smutny koniec

Ale wiecie, co jest najciekawsze? Że wraz z końcem bożonarodzeniowych ferii i nadejściem nowego roku, ludzie całkowicie tracą miłość do kawałka, przy którym jeszcze przed chwilą tracili głowę. Pierwszy tydzień stycznia, utwór znika.

I bardzo dobrze!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.