Trzęsienie ziemi na Facebooku. Mark Zuckerberg robi ogromne zmiany

Trzęsienie ziemi na Facebooku. Mark Zuckerberg robi ogromne zmiany12.01.2018 11:23
Źródło zdjęć: © Getty Images | Paul Marotta

Dostrzegą je wszyscy użytkownicy największego serwisu społecznościowego świata.

Teraz najważniejsze będą posty naszych znajomych. Założyciel Facebooka nie ukrywa, że chodzi mu o to, by publikowane materiały wywoływały gorące dyskusje. A zatem pierwszeństwo otrzymają treści wrzucane przez naszych przyjaciół, rodzinę i członków grup, do których należymy.

W odstawkę idą wpisy marek, firm i mediów. Ich zasięgi będą zmniejszane, co oznacza, że dużo rzadziej będą się wyświetlać w strumieniach wiadomości. Zuckerberg napisał w nocy na FB (post został opublikowany o 1.28 polskiego czasu), że domagali się tego sami użytkownicy - informuje BBC News.

Otrzymaliśmy wiele informacji od naszej społeczności, że treści publiczne - posty firm, marek i mediów - wypierają osobiste wpisy, które skłaniają nas do nawiązywania kontaktów między sobą - stwierdził szef Facebooka.

Serwis wciąż mocno stawia na transmisje wideo. Według Zuckerberga wywołują one wiele komentarzy i skłaniają do zaangażowania się w dyskusję. Dodał, że jego ekipie przyświeca tylko jeden cel - by FB był jeszcze lepszy dla użytkowników.

Zobacz także: Napisała na FB, że ktoś ją prześladuje. Została znaleziona martwa

Wprowadzając te zmiany spodziewam się, że ludzie spędzą więcej czasu na Facebooku, ale równocześnie - że ten czas będzie cenniejszy - podkreśla multimilioner.

Nowości oznaczają trzęsienie ziemi w serwisie społecznościowym. Zgodnie ze słowami jego założyciela mają być wprowadzane w ciągu najbliższych tygodni. Nie wszystkim podoba się, że serwis sam podejmuje tak ważne decyzje. Gabriel Kahn ze Szkoły Komunikacji i Dziennikarstwa Uniwersytetu Południowej Kalifornii twierdzi, że nowe priorytety mogą zniekształcić poglądy i charakter rozmów.

Powinna być publiczna debata na temat wartości, które Facebook stosuje w swoim algorytmie - powiedział Kahn.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.