Trójwymiarowa przyszłość według Panasonica

Trójwymiarowa przyszłość według Panasonica24.11.2009 14:17

Ostatnio bardzo modnym tematem stała się trójwymiarowa telewizja i już kilka poważnych firm przedstawiło prototypy urządzeń pozwalających uzyskiwać ruchome obrazy 3D. Temat jest na tyle frapujący, że postanowiliśmy dotrzeć do źródła czyli firmy Panasonic, która jest obecnie liderem jeśli chodzi o wprowadzanie w życie idei 3D

Rozmawiamy z szefem działu technologicznego Panasonica, Eisuke Tsuyuzaki, o jego planach związanych z 3. Blu-ray.

Eisuke Tsuyuzaki to człowiek z misją. Jako nowo mianowany szef działu technologicznego Panasonica ma za zadanie nie tylko przekonać innych producentów sprzętu do opracowanej przez Panasonica wizji trójwymiarowej przyszłości Blu-ray, ale również odpowiada za przygotowanie strategicznej ścieżki rozwoju, prowadzącej przez pole minowe nowych technologii.

Usiłowanie przewidzenia przyszłości współczesnej technologii może się wydawać zadaniem niewdzięcznym, ale Eisuke zabrał się za nie z entuzjazmem. Jako były dyrektor zarządzający Panasonic Hollywood Laboratory (PHL) odegrał ogromną rolę w opracowaniu technologii kodowania płyt Blu-ray i stał się gorącym orędownikiem tego formatu.

Udało nam się go złapać, kiedy odwiedził Europę, aby zebrać najświeższe informacje o "Avatarze", najnowszym hicie science fiction produkowanym przez Jamesa Camerona w technologii 3. przy niemałej współpracy Panasonica. "Avatar" ma być tytułem rozpoczynającym krucjatę 3D Blu-ray Panasonica w przyszłym roku.

Ile czasu poświęcasz obecnie na 3D?
Eisuke Tsuyuzaki: Około 90. i to zarówno jeśli chodzi o pracę nad standaryzacją, jak i tworzeniem nowych sojuszy. Usiłujemy stworzyć nowy ruch i powoli wszystko nabiera tempa. Na szczęście mamy za sobą takie nazwiska, jak Disney czy Cameron. Moim zadaniem jest uporządkowanie i poruszenie kwestii związanych ze środowiskiem domowej rozrywki. Ale nie chodzi tylko o 3D - jest też IPTV, obsługa Sieci...

A dlaczego właściwie Panasonic tak bardzo zaangażował się w 3D?

- Najważniejsze było opracowanie jeszcze w PHL kodeków AVC oraz podniesienie poprzeczki dla Blu-ray, BD+ i BD Live. Dlatego też sądzę, że nasze odtwarzacze zawsze były nieco lepsze od produktów konkurencji. Dzięki temu mogliśmy wyprzedzać rywali o sześć miesięcy. Uważamy, że jesteśmy w stanie jeszcze bardziej zwiększyć tę przewagę dzięki nowemu skokowi technologicznemu. Blu-ray 3. to nie jest tylko kolejny profil. Już od 2008 r. demonstrujemy technologię 3D. Na targach CES 2009 zapowiedzieliśmy, że stworzymy studio authoringowe, a na targach NAB 2009 powiedzieliśmy, że przygotujemy mnóstwo profesjonalnego sprzętu. Jesteśmy w samym środku procesu przekształcania się BD w Blu-ray 3D.

Źródło zdjęć: © (fot. Hi-Fi Choice & Home Cinema)
Źródło zdjęć: © (fot. Hi-Fi Choice & Home Cinema)

Pomimo dobrych wyników sprzedaży wielkich hitów filmowych można odnieść wrażenie, że Blu-ray nie zastąpił jeszcze pod względem komercyjnym DVD. Wygląda też na to, że Hollywood zaczęło się już interesować Internetem jako kolejną obietnicą dużych przychodów. Czy Blu-ray zrealizuje więc swój potencjał? Eisuke Tsuyuzaki z Panasonica uważa, że jest to możliwe i sądzi, że wie, jak ten cel osiągnąć. Diabeł tkwi jednak w szczegółach.

"Uważałem i nadal jestem przekonany - chociaż być może jestem w zdecydowanej mniejszości –. że potrzebna jest rewolucja w modelu biznesowym, która pozwoli odnieść sukces. Kiedy pojawiły się kasety VHS, zapoczątkowały całą nową branżę wypożyczania wideo. DVD zaczęło odnosić sukcesy, kiedy rozwinął się rynek sprzedaży. A co można zrobić z Blu-ray? Sądzę, że nowy model biznesowy może obejmować dodatkowe przychody po sprzedaży płyt.

Popatrzmy na przychody producentów gier wideo w rodzaju EA lub firm specjalizujących się w grach sieciowych. Mikrotransakcje i mikropłatności związane z internetowymi rozgrywkami to niewykorzystane dotąd źródło dochodów, które może się przekształcić w prawdziwy strumień pieniędzy.

Analizując historię modeli biznesowych branży filmowej, przekonamy się, że opierają się na sprzedaży materiałów, subskrypcji oraz reklamie. To trzy główne źródła dochodów. A czy można znaleźć coś jeszcze? Oczywiście można dodać do tego mikropłatności. Nie opracowaliśmy jeszcze szczegółów, ale jestem przekonany, że niedługo uda nam się wymyślić coś sensownego...”.

Źródło artykułu:Hi-Fi Choice & Home Cinema
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.